וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים בוחנת גיוס של 100 מיליון שקל

אורן פרוינד

11.1.2012 / 13:21

חברת הנדל"ן חייבת למחזיקי אגרות החוב שלה סכום של 140 מיליון שקל. לאחר שהממונה על ההגבלים העיסקיים טירפד את מכירת קניון עיר ימים לעזריאלי בוחנת החברה מקורות נוספים

לאחר שלפני יומיים ביטל הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, את מכירת קניון עיר הימים של חברת הנדל"ן אזורים, תרה החברה אחר מקורות מימון נוספים לתשלום 140 מיליון שקל למחזיקי איגרות החוב שלה. היום הודיעה אזורים כי היא בוחנת ביצוע גיוס הון בהיקף צפוי של כ-100 מיליון שקל שצפוי להתבצע לפני חודש מרץ השנה.

בעל השליטה בחברה, הרשי פרידמן, כבר הביע נכונות להשתתף בגיוס ההון בהתאם לחלקו היחסי בחברה (64%). במידה שדירקטוריון החברה יאשר את הגיוס האמור, צפויה החברה לפרסם דו"ח הצעת מדף על פי תשקיף המדף מנובמבר 2011.

לפני יומיים טירפד הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, את מכירת קניון עיר ימים בנתניה על ידי אזורים (50%) ושיכון ובינוי (50%) לקבוצת עזריאלי. היקף העסקה הוערך ב-800 מיליון שקל. בעקבות אי הסכמות עם רשות ההגבלים העסקיים, משכה עזריאלי את בקשתה לאישור רכישת הקניון, מה שגרם לביטול העסקה.

המפסידה הגדולה מביטול העסקה היא אזורים, שתצטרך למצוא קונים אחרים כדי לאתר מקורות נזילים לתשלום של 140 מיליון שקל לבעלי האג"ח מסדרה 7. בעקבות חוסר הוודאות להשלמת העסקה, התשואות לפדיון של האג"ח של אזורים מסדרות 7 ו-8 עלו לרמות זבל של כ-17%.

במסגרת ההסכמות בין הצדדים, אזורים היתה אמורה למכור את חלקה בקניון תמורת כ-350 מיליון שקל וברווח של 250 מיליון שקל, כך שבניכוי החוב היו אמורים להיכנס לקופתה כ-200-150 מיליון שקל. זאת משום שלשיכון ובינוי הייתה זכות סירוב לעסקה והיא בחרה לממש את אחזקתה תמורת סכום קצת גבוה יותר של 370 מיליון שקל וברווח של 250 מיליון שקל.

אופיר גרינברג, מנכ"ל החברה, אמר כי "הרשי פרידמן קנה את אזורים לפני שמונה חודשים ומאז מבצע מהלכים לחיזוק מבנה ההון של החברה. עיר ימים הוא קניון טוב ואנחנו מאמינים שהוא יימכר בתמורה שלא תפחת מהתמורה שעזריאלי היה מוכן לשלם. עם זאת, המקור של עיר הימים היה מכוון להקטנת האובליגו של הבנקים ולא לבעלי האג"ח".

  • עוד באותו נושא:
  • אזורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully