וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים

שלי אפלברג ודרור רייך

11.1.2012 / 17:01

אחרי שמונה ימים של עליות ננעל המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-1% ות"א 100 ירד ב-0.7%. מניית אלביט זינקה ב-20%

המסחר באחד העם נחתם במגמה שלילית מדד ת"א 25 איבד 1% מערכו; מדד ת"א 100 ירד ב-0.7%; מדד ת"א בנקים הוביל את הירידות ונחלש ב-1.6% ומדד נדל"ן 15 החסיר 1.3% מערכו. מדד ת"א נפט וגז, שבלט אתמול בעלייה של 2.5% על רקע חוזי אספקת הגז החדשים, הוסיף 0.5% זאת, למרות שמשרד האנרגיה סירב להתיר לבנק HSBC את שיעבוד הזכויות במאגר "רחל" ו-"עמית" שבשטחן נמצאת תגלית הגז הטבעי לוויתן.

נובה עלתה ב-5.9% בתל אביב, לאחר שאתמול סגרה בנאסד"ק עלייה של 6%, בעקבות ההודעה על ההסכם עם יצרן מעבדי מחשבים מהמובילים בעולם.

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר זינקה בלמעלה מ-20% בעקבות ההודעה על הסכם למכירה של 47 מרכזי קניות שבבעלותה בארה"ב תמורת 1.428 מיליארד דולר. אלווריון שנחשף כי מוצריה הגיעו לאיראן, איבדה 4.9%.

אורכית , שהודיעה לבורסה בתל אביב כי קיבלה מהנאסד"ק הודעה ב-3 לינואר 2012 על מחיקתה מהמסחר, איבדה 5.75%.

חברת הביטוח מגדל הודיעה היום כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת ויולה, על מנת להצטרף לעסקה לרכישת השליטה ב כלל תעשיות מידי אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. מגדל ירדה ב-0.4%, אי.די.בי השילה 0.15% מערכה וכלל תעשיות הוסיפה 1.95% לערכה.

ערן ליאור מבית ההשקעות מיטב התייחס ליום המסחר ואמר כי "לאחר פתיחה מנומנמת שהתנהלה במגמה מעורבת, בדומה למגמה באירופה, הלכו והחריפו ירידות השערים במהלך יום המסחר. על רקע הירידות בולטת אלביט הדמיה וכן האגח"ים שלה, שעולות בשיעור חד בעקבות מכירת מרכזי קניות בארה"ב של חברת הבת תמורת 1.4 מיליארד דולר, מה שאמור לשפר באופן משמעותי את הנזילות של החברה, ולאותת למשקיעים על מחויבות החברה".

עוד ציין ליאור כי "ניתן לראות שאיגרות החוב הקונצרניות ממשיכות את המגמה החיובית שמאפיינת אותן מתחילת השנה, וגם היום מדדי התל-בונד נסחרים בטריטוריה החיובית למרות שזהו יום הירידות המשמעותי הראשון מאז נפתחה השנה במגמה חיובית".

מניות במרכז המסחר

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר ממשיכה להאיץ את קצב המימושים כדי לעמוד בהתחייבויות של יותר מ-2.5 מיליארד שקל לבעלי האג"ח והבנקים. היום הודיעה החברה כי חתמה על הסכם למכירה של 47 מרכזי קניות שבבעלותה בארה"ב תמורת 1.428 מיליארד דולר.

חברת הביטוח מגדל הודיעה היום כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת ויולה על מנת להצטרף לעסקה לרכישת השליטה בכלל תעשיות מידי אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. בשבוע שעבר הודיעה אי.די.בי אחזקות כי היא מנהלת משא ומתן עם קבוצת רוכשים בהובלת ויולה גרופ (Viola) למכירת 40% מהחזקותיה בזרוע התעשייתית שלה - כלל תעשיות. מגדל ביטוח נשלטת על ידי חברת הביטוח האיטלקית, ג'נרלי (69%).

אחרי שלפני יומיים ביטל הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, את מכירת קניון עיר הימים של חברת הנדל"ן אזורים, חולשת החברה אחר מקורות מימון נוספים לתשלום 140 מיליון שקל למחזיקי איגרות החוב שלה. היום הודיעה אזורים כי היא בוחנת ביצוע גיוס הון בהיקף צפוי של כ-100 מיליון שקל שצפוי להתבצע לפני חודש מארס השנה

שש קבוצות הגישו באחרונה הצעות מחיר במכרז האינטרנט בתחנות ובקרונות של רכבת ישראל. המתמודדות הן סמייל (מקבוצת פרטנר), סלקום, אפקון (של שלמה שמלצר), מוטורולה, בינת ו-DM (מקבוצת יורוקום). בתוך חודש יוכרז הזוכה, והפיילוט יחל במארס. שתי התחנות שנבחרו לפיילוט הן האוניברסיטה וארלוזורוב (סבידור) בתל אביב.

מועצת הנפט המליצה שלא לאשר את בקשתן של אבנר ודלק קידוחים מקבוצת דלק של יצחק תשובה לשעבד את שטחי רישיונות חיפושי הגז והנפט הימיים "רחל" ו"עמית" שבשטחן נמצאת תגלית הגז הטבעי "לוויתן" לבנק HSBC. תמורת השעבוד, אמור היה בנק ההשקעות להעמיד לאבנר והחברה האחות דלק קידוחים (המחזיקות כל אחת ב-22.5% מלוויתן) הלוואה של חצי מיליארד דולר (250 מיליון דולר לכל אחת מהשותפות) למשך שנתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully