וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירה מעורבת בוול סטריט; אלביט הדמיה זינקה ב-25%

נמרוד הלפרן, דרור רייך

11.1.2012 / 23:29

מג'יק עלתה ב-6% עקב חוזה חדש; יצרנית הכפכפים הצבעוניים קרוקס קפצה ב-16%; עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת ומדד S&P 500 עלה לשיא של חמישה חודשים, לאחר שהבנק הפדרלי העריך כי מצבה של כלכלת ארה"ב ממשיך להשתפר.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; מדד S&P 500, אשר השלים בשני ימי המסחר הקודמים עלייה של 1.1%, נסגר בעליות קלות ברמתו הגבוהה ביותר מאז יולי; מדד נאסד"ק עלה ב-0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.07% לרמה של 1.9%.

מצבה של כלכלת ארה"ב הלך והשתפר לקראת סוף שנת 2011 אולם היקף גיוס העובדים נותר מוגבל, לפי "ספר הבז'", הדו"ח התקופתי על הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית שפורסם היום.

הפעילות הכלכלית בארה"ב צמחה "בקצב צנוע עד מתון" משלהי נובמבר ועד סוף דצמבר - שיפור לעומת הדו"ח הקודם שפורסם באמצע חודש נובמבר, שבמסגרתו דיווחו חלק ממחוזות הבנק הפדרלי על צמיחה איטית. השיפור נבע מעלייה במכירות הקמעוניות בעונת החגים וביקוש מוגבר לשירותים בתחום הנפט והגז הטבעי. בה בעת, במרבית המגזרים היה "היקף מוגבל של גיוס עובדים קבועים", ואילו התנאים בשוק הדיור המשיכו להיות חלשים.

המכירות הקמעוניות בעונת החגים בארה"ב רשמו עלייה "בולטת" לעומת השנה הקודמת, נאמר בדו"ח אשר ישמש את בכירי הבנק הפדרלי לגבש את החלטתם בישיבת הריבית הבאה.

הפעילות במגזר הרכב היתה ערה עד כדי כך שחלק מהספקים דיווחו על קשיים לעמוד בביקוש. במגזר השירותים (לא כולל שירותים פיננסים) - אשר מצבו נחשב על ידי כלכלנים רבים למכריע בבואם לגבש את תחזיתם - נרשמה עלייה בביקוש, נאמר בדו"ח.

הלחצים האינפלציוניים היו "מוגבלים למדי", נכתב בדו"ח, בו צוינו גם כי הלחצים בתחום השכר היו אף הם מתונים לאור הקצב המתון של גיוס עובדים חדשים. "ספר הבז'" שפורסם היום מתייחס לתקופה שהחלה בשלהי נובמבר והסתיימה ב-30 בדצמבר.

מכרז שערך היום משרד האוצר האמריקאי, במסגרתו מכר אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בהיקף של 21 מיליארד דולר, משך תשואה של 1.9% - התשואה הנמוכה מעולם במכרז של אג"ח אלו. היקף הביקוש במכרז היה גדול פי 3.19 מההיצע, לעומת יחס של פי 3.15 בארבעה המכרזים המקבילים הקודמים.

מתמודדים לא ישירים במכרז, קבוצה שכוללת בנקים מרכזיים זרים, רכשו 38.3% מהאג"ח שהונפקו - שיעור נמוך יותר מממוצע של 46.9% במרכזים הקודמים. מתמודדים ישירים במכרז, קבוצה שכוללת חברת השקעות מקומיות, פיצו על כך בכך שהגדילו את היקף הרכישות שלהם ל-17.4% מהאג"ח שהונפקו, לעומת ממוצע של 10% במכרזים הקודמים.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, נתוני מקרו מאכזבים שפורסמו היום בגרמניה הגבירו את החששות מפני האטה בצמיחת הכלכלה הגדולה באירופה, והיבשת כולה. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של גרמניה צמח בשנת 2011 ב-3% ב-2011, אולם מרבית הצמיחה נרשמה במחצית הראשונה של השנה, לפי נתונים ראשוניים שפירסמה הלשכה לסטטיסטיקה של גרמניה.

הצמיחה מסמנת האטה לעומת גידול של 3.7% בתמ"ג בשנת 2010, לאחר נפילה של 5.1% בתוצר ב-2009. ברבעון הרביעי של 2011 רשמה כלכלת גרמניה צמיחה שלילית של 0.25% לעומת הרבעון הקודם.

ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט העריכה כי מכירות המחשבים האישיים בעולם יהיו נמוכות מהתחזיות ברבעון הרביעי של 2011, בשל השפעת השיטפונות בתאילנד על שרשרת האספקה. אנליסטים צפו בעבר כי מכירות המחשבים האישיים בעולם ירשמו ירידה של 1% ברבעון הרביעי, אך מיקרוסופט צופה כי תהיה ירידה חדה יותר, אמרה תמי רלר, סמנכ"לית בחטיבת חלונות של מיקרוסופט, במסיבת עיתונאים שנערכה בלאס וגאס, שם נערכת בימים אלה תערוכת CES.

יצרנית הכפכפים הצבעוניים קרוקס העריכה אמש כי הכנסותיה השנתיות צפויות לחצות השנה בראשונה את רמת מיליארד דולר. החברה העריכה עוד כי הכנסותיה ברבעון הרביעי היו בקצה העליון של טווח התחזית של 200-205 מיליארד דולר. אנליסטים צפו עד כה כי החברה תרשום הכנסות של 204.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי והכנסות שנתיות של מעט יותר ממיליארד דולר.

ישראליות במרכז

חברת התוכנה מג'יק הודיעה היום על חתימת חוזה חדש, לפיו תמכור רישיונות לפלטפורמת ה-uniPaaS שלה למשך 3 שנים. מג'יק תמכור את הרישיונות שלה תמורת 1.9 מיליון דולר לחברת AOD, שמפתחת אפליקציות לניהול מוסדות סיעודיים.

מניית ייצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר , קופצת גם היום ב-10% בתל אביב - לאחר שזינקה אתמול בכ-8%, ולאחר מכן בכ-10% בנאסד"ק. הסיבה לתגובת שוק שכזו, תוך מסחר במחזורים גבוהים, טמונה בספקולציות סביב הציפיות ממניות הטכנולוגיה הישראליות בשנה החדשה על רקע כנס נידהם השנתי ה-14 אשר התקיים אמש בניו יורק.

בעקבות הודעתה של אלביט הדמיה על מכירת 47 נכסים בארה"ב בשווי של כ-1.4 מיליארד דולר, אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון, מעריך שאלביט הדמיה היא אופציה זולה על חלומות גדולים, ומעדכן את מחיר היעד ל-20 שקל, אפסייד של 60% על מחירה הנוכחי בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully