וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ירדה למקום ה-48 במדד החופש הכלכלי

רונית דומקה

12.1.2012 / 15:28

קרן הריטג' ו"וול סטריט ג'ורנל" פרסמו את מדד החופש הכלכלי המדרג מדדים כמו רמת שלטון החחוק, יעילות הרגולציה ועוד. ישראל ירדה ב-5 מקומות. במקום הראשון: הונג קונג

הונג קונג היא הכלכלה החופשית ביותר בעולם, כך עולה ממדד החופש הכלכלי של קרן הריטג' ו"וול סטריט ג'ורנל", אשר פורסם היום. ישראל דורגה במקום ה-48, לעומת המקום ה-43 שבו דורגה בשנה שעברה. אחרי הונג קונג דורגה במקום השני סינגפור, ואחריה אוסטרליה, ניו זילנד ושווייץ.

המדד, אשר מעריך את החופש הכלכלי של מדינות לפי שלטון החוק, יעילות הרגולטורים, הוצאות הממשלה ופתיחות השווקים, העניק לישראל 67.8 נקודות, לעומת הממוצע העולמי, שהוא 59.5 נקודות. "התחרותיות הכלכלית של ישראל מעוגנת בהגנה חזקה על זכויות קניין ורמות נמוכות יחסית של שחיתות, אשר סייעו לצמיחתה הכלכלית לטווח ארוך", נכתב בדו"ח של הריטג'. "יש עדיין מקום לשיפור בניהול כספי הציבור, היות שהכבוד לעיקרון של התערבות מוגבלת של הממשלה נשחק בשנים האחרונות".

בדירוג, אשר כולל 179 מדינות, נמצאת ישראל בקטגוריית המדינות ה"חופשיות במידה מתונה", שבה נמצאות גם ספרד, נורווגיה ובלגיה. עם זאת, הדירוג של ישראל נמוך, למשל, מזה של ירדן, אשר נמצאת במקום ה-32.

הדו"ח ציין כי "למרות האווירה הכלכלית העולמית המאתגרת, כלכלת ישראל נמצאת על מסלול ההתאוששות. עם בסיס יצרני מגוון ורפורמות מבניות מתמשכות, הצמיחה הממוצעת היתה קרובה ל-4% בחמש השנים האחרונות. הפתיחות לסחר בינלאומי תומכת בצמיחת הייצור, והרפורמות הגבירו את יעילות הרגולטורים".

עורכי המדד ציינו כי החופש הכלכלי העולמי נחלש במהלך השנה האחרונה בכל העולם. "רוב הירידה היתה בשל עלייה בהוצאות הממשלות ברחבי העולם", אמר אדווין פוילנר, נשיא הריטג', אשר נחשב למכון מחקר בעל נטיה שמרנית. "ממשלות הצדיקו את ההוצאות האלה כחיוניות לעידוד הצמיחה הכלכלית, אך הן לא עזרו. אנחנו חושבים שהגיע הזמן לתת לשוק הזדמנות להראות מה הוא יכול לעשות".

  • עוד באותו נושא:
  • שוק חופשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully