וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הודיעה על רכישה - ואנוביט פיטרה עובדים

גיא גרימלנד

12.1.2012 / 16:34

חברת אנוביט שנרכשה על ידי חברת אפל מפטרת עשרות עובדים בעקבות העסקה. מספר העובדים המפוטרים עלול להגיע ל-50 ולדברי החברה לא יפוטרו אנשי פיתוח

יום אחרי פרסום האקזיט: חברת הסטארט-אפ אנוביט מפטרת עשרות עובדים לאחר המכירה לאפל .

דרור סלעי, מנהל שיווק בחברה, אומר כי מדובר במספר נמוך שמסתכם בכ-20 עובדים, חלקם הגדול בארה"ב. כולם לא אנשי פיתוח, אלא מתחום האדמיניסטרציה, המכירות והשיווק. עם זאת, ייתכן ומדובר במספר גבוה מכך - כ-50 עובדים על פי אחת מההערכות.

טרם נקבע בשלב זה האם מרכז מו"פ החברה יישאר בהרצליה או יעבור בשלב זה לחיפה. ייתכן שהדבר יקבע לאחר שאהרון אהרון, מנהל הפיתוח החדש של אפל בישראל, יחזור לארץ - אז גם יתבהרו הדברים.

זאת לא הפעם הראשונה שעובדים מפוטרים לאחר אקזיט. כך קרה גם בחברת הסטארט-אפ סנאפטו שנרכשה על ידי פייסבוק, ולאחר מכן החל הליך פיטורים מואץ שבו המפתחים עברו לעמק הסיליקון ושאר העובדים פוטרו. במקרים אחרים מפטרים בחברות סטארט-אפ חלק מהעובדים לאחר המכירה לתאגיד גדול, בעקבות המעבר לתרבות ארגונית שונה. לעיתים זה קורה לצד עזיבה של היזמים עצמם, שלאחר שמסתיים פרק הזמן בחוזה מול התאגיד הרוכש - הם עוברים חברה.

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה אתמול כי אפל שילמה 390 מיליון דולר עבור אנוביט. בלומברג נסמכת על מקורות שמקורבים לעסקה.

המגעים בין שתי החברות נמשכו שבועיים לאחר הפרסומים בעיתונות הישראלית. אפל חתמה על ההסכם לרכישה באופן סופי ב-7 בינואר לפי שני בעלי מניות המושקעים באנוביט.

אפל סירבה עד עתה באופן עקבי להודות ברכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית אנוביט, אבל הלילה הצליחו כתבי בלומברג לקבל אישור רשמי לכך. כתבי סוכנות הידיעות בלומברג אדם סטריאנו ושושנה סלומון פירסמו כי דובר אפל אישר בפניהם את דבר הרכישה, מה שמאשר את הדיווח מלפני חודש בערך על האקזיט.

לפני כחודש בערך הודיעו יזמי אנוביט ומנהליה לכל העובדים על המעבר לאפל, אך קשר השתיקה סביב הרכישה נמשך. היזמים לא מגיבים לטלפונים ועל העובדים נאסר לדבר עם התקשורת על הרכישה. כך שלמעשה הדיווח של בלומברג הוא אישור ראשון לאקזיט של אנוביט.

דובר אפל אמר בשיחה עם כתבי בלומברג מקופרטינו כי הרכישה בוצעה אבל הוא סירב להרחיב. "אפל רוכשת חברות טכנולוגיה קטנות מעת לעת אבל אנחנו לא נוהגים לדבר על המטרות או התכניות שלנו", סיפר סטיב דאולינג, דובר החברה.

על פי בלומברג, הרכישה צפויה לחזק את אפל בתחום זכרונות פלאש לאייפד ולאייפון. אפל היא הקניינית הגדולה ביותר של זכרונות NAND. כך למשל, 23% מרכישת זכרונות פלאש NAND ברבעון האחרון היו של אפל.

אפל משתמשת בזכרון הבזק NAND במוצריה מאז 2005, אז החלה למכור את האייפוד נאנו. היא המשיכה להרחיב את השימוש שלה בזיכרון הבזק עם המקבוק אייר שעושה שימוש אך ורק בזיכרון הבזק, עם טאבלט האייפד, ועם אפשרויות SSD בקו לפטופי המקבוק פרו שלה.

רכישת אנוביט תפתור מספר נושאים עבור אפל. היא חוסכת לחברה את התלות ביצרניות רכיבי זיכרון הבזק חיצוניות כמו סמסונג ואינטל , המובילות את שוק ייצור זכרון ההבזק NAND. שימוש בטכנולוגיית הבקרה של אנוביט - מעין קוד תיקון שגיאות (ECC) - יאפשר לאפל לבחור את מלאי שבבי ה-NAND הזול ביותר הזמין למוצריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully