וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הבנקים גרר את אחד העם לעליות שערים

שלי אפלברג

12.1.2012 / 16:47

מדד הבנקים זינק ב-1.7% על רקע הנפקות האג"ח המוצלחות באיטליה וספרד וגרר את הבורסה התל אביבית לעליות. ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-0.5%. מדד הגז והנפט עלה ב-1.9%

המסחר בתל אביב נפתח במגמה יציבה ועבר לעליות שערים חדות בהובלת מדד הבנקים , שסגר את היום עם זינוק של-1.7% ועלייה שבועית של 1.5%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5% וסגר עלייה שבועית של 1.4%; מדד ת"א 100 הוסיף לערכו כ-0.5% וסגר את השבוע עם עלייה של 1.8%; נדל"ן 15 הוסיף היום לערכו כ-0.3% והשבוע עלה ב-0.6%; מדד הנפט והגז רשם עלייה של 1.9% ואת הזינוק השבועי הגבוה ביותר של 8.4%. התל בונד 40 הוסיף לערכו כ-0.1% והשבוע הוסיף לערכו כ-0.9% והתל בונד השיקלי סגר בירידה של 0.3% ואת השבוע סגר ללא שינוי ניכר.

העליות התחזקו מהשעה 11:30, לאחר שספרד ואיטליה השלימו הנפקות אג"ח מוצלחות בתשואות נמוכות מהצפוי. איטליה גייסה 12 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח והבנק המרכזי גייס 8 מיליארד יורו באג"ח ל-12 חודשים. התשואה לשנה הגיעה ל-2.735%, לעומת 5.9% בהנפקה קודמת. ממשלת ספרד דיווחה אף היא על הנפקת אג"ח ראשונה לשנת 2012, כשגייסה 9.98 מיליארד יורו - כמעט כפול מהיעד של 4-5 מיליארד יורו.

"כל איתות חיובי מאירופה משפיע על הבנקים בישראל", הסביר אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI את העליות החדות במניות הבנקים. מניית בנק זינקה ב-2.7%, מניית דיסקונט עלתה ב-2.5% ומניית מזרחי רשמה עלייה של 2%.

רועי לאופר, מנהל חדר מסחר של דש ברוקראז', מסכם את ימי המסחר הראשונים בשנת 2012 כ"ראלי תחילת שנה". לדבריו לא ידוע אם וכמה ימשכו העליות.

מה שבלט לדבריו השבוע הם חברות התקשורת לרעה- על רקע הגברת הרגולציה והתחרות בתחום. "הוט התחילה את השנה עם ירידה של 5.3%, בזק עם ירידה של 4.6%, וסלקום הפחיתה מערכה כ1.3% ." מצד שני לדברי לאופר , אפשר לראות את חברות הגז שזינקו יותר מ 10% מתחילת השנה . גם הבנקים לדבריו בלטו לחיוב מתחילת השנה והיום על רקע שני דברים, מחירים נוחים להשקעה והתבטאויות של מובילי הבנקאות ובניהם גליה מאור, על כך כי הרגולציה על הבנקים גבוהה מדי ואם ירפו מעט מהרגולציה, הבנקים יכולים להיסחר אף ברמות מכפילים יותר גבוהות.

מניות במרכז המסחר

דסק"ש מזנקת כעת ב-9% והעליות נמשכות גם במגזר הנפט והגז. שלמה מאיר, מנהל השקעות בכיר ב-DBM, מסביר את הזינוק במניית בזן ומניית פז נפט על רקע הציפיות כי חברות אלו ירוויחו מהתמורות המתחוללות בימים אלו בענף הגז. לטענתו, סיבה נוספת לעליות במגזר זה, היא שהרבה מהמשקיעים הזרים מאמינים בגז ובנפט ומניות אלו נכללות בפריחת הגז והאנרגיה ונהנות ממנה.

"ענף חיפושי הנפט והגז הוא הענף המוביל את העליות מתחילת השנה והקבוצות השייכות למאגר תמר - ישראמקו , אבנר, דלק קידוחים וקבוצת דלק עולות בעקבות החוזים הגדולים שנחתמו השבוע. זאת לעומת חברות רציו והזדמנות ישראלית שלא קשורות למאגר ונסחרות בירידה", מסביר מאיר.

מניית טבע יורדת כעת ב-1.8% בעקבות הארביטראז' מול המסחר בארצות הברית ומתקנת את העליות לאחר ההודעה על החלפת מנכ"ל החברה.

מניית איי.פי.סי נופלת ב-7% במחזור של 2 מיליון שקל ודי מדיקל משילה מערכה כ-6% במחזור של 690 אלף שקל.

חברת הביטוח איילון בניהולו של אמיל וינשל פועלת לחיזוק מבנה ההון שלה ותנסה לגייס 200 מיליון שקל באמצעות הנפקה של שטרי הון נדחים.

חברות הביטוח והפיננסים מגדל ומנורה ממשיכות להרחיב את תיק ההשקעות שלהן בנדל"ן בחו"ל. ל-TheMarker נודע כי מגדל, מנורה, חברת קורנרסטון פרטנרס הישראלית (שבשליטת חברת הנדל"ן רמות אופק שבבעלות משפחת רובינשטיין) וכן קרן ריט אמריקאית השלימו לפני כשבוע רכישה של בניין המשמש חוות שרתים במרכז אזור העסקים של אטלנטה בארה"ב, תמורת כ-95 מיליון דולר (כ-360 מיליון שקל).

משקיעי מגדל ימשיכו לעקוב אחר המשא ומתן שחברת הביטוח מנהלת עם קבוצת ויולה, על מנת להצטרף לעסקה לרכישת השליטה בכלל תעשיות מידי אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. האג"ח של קבוצת אי.די.בי מתחזקות גם היום.

חברת הסלולר רמי לוי תקשורת נסחרת על רקע הידיעה כי חתמה על הסכם חדש לפיו רשת אייבורי תהיה משווקת של פעילות הסלולר החדשה. לרשת אייבורי 22 סניפים בפרישה ארצית, כך שמדובר למעשה בהכפלה הפרישה הקמעונית של רמי לוי תקשורת. עד כה, לקוחות שרצו לעבור לרשת הסלולר של לוי נאלצו להגיע לאחד מסניפי רשת הקמעונות של רמי לוי .

חברת הסלולר פרטנר, נסחרת בעליות על רקע הידיעות כי קרן אייפקס מעוניינת לרכוש את מניותיה. הקרן נפגשה לאחרונה עם אילן בן דב בעל השליטה והביעה עניין בעסקה, בשעה שמניות התקשורת ממשיכות להציג חולשה מול העליות בשוק. כך למשל בזק יורדת ב-1.2%.

אג"ח של מכתשים אגן נסחרות על רקע הגיוס הראשוני שביצעה, לאחר שכמצ'יינה הסינית השלימה את רכישת השליטה בחברה.

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר זינקה אתמול למעלה מ-20%, על רקע הסכם למכירה של 47 מרכזי קניות שבבעלותה בארה"ב תמורת 1.428 מיליארד דולר. אג"ח החברה עלו באופן חד בשל ההערכות כי המצב ישפר באופן משמעותי את נזילות החברה.אג"ח של אלביט ופלאזה ממשכות את המגמה החיובית.

מעלות S&P הורידה אתמול את דירוג קרדן ישראל מ-A- ל-BBB+ . קרדן אן. וי פיצלה את אחזקותיה, ובעקבות הפיצול חוששת מעלות מכך שהוסב לחברת האם החדשה של קרדן חוב בסך 280 מיליון שקל.

חברות הנדל"ן נהנות מהעליות בשווקים. כך למשל מניית כלכלית ירושלים מזנקת ב-2.8%, אלוני חץ עולה ב-1.8% ו אפריקה מוסיפה 1.75%.

אזורים תמשיך להיסחר על רקע הידיעה כי היא בכוונתה לגייס 100 מיליון שקל במרץ, יומיים לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, ביטל את מכירת קניון עיר הימים שבבעלותה. החברה מחפשת אחר מקורות מימון נוספים לתשלום 140 מיליון שקל למחזיקי איגרות החוב שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully