וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UPC ממשיכה להפסיד: רשמה הפסד EBITDA של 144 מיליון דולר ב-2001

יהודה שויצר

2.4.2002 / 10:14

החברה לא דיווחה על ההפסד הנקי; נמצאת במגעים למכירת החזקותיה בתבל הישראלית; מכירות החברה צמחו ברבעון הרביעי ל-307 מיליון דולר



הפסד של EBITDA (לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) של 8.6 מיליון דולר לחברת הכבלים הגדולה באירופה, יו.פי.סי ברבעון הרביעי של השנה. החברה, הנסחרת היום בשווי הקטן פי 500 משוויה בשיא, רשמה הפסד של 144 מיליון דולר על בסיס זה בשנת 2001. חברת UPC סירבה למסור מה היה היקף ההפסד הנקי.



מכירות החברה צמחו ברבעון הרביעי ל-307 מיליון דולר, עלייה של 15% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.



UPC, שמעולם לא דיווחה על רווח, ירדה מתחילת השנה ב-67%. החברה, שנסחרה במארס 2000 לפי שווי של 33 מיליארד דולר, נסחרת כעת בשווי של 66 מיליון דולר בלבד. בשנה האחרונה פיטרה את המנכ"ל-המייסד מארק שניידר, צברה חובות עתק ועתה היא מנסה להיפטר מהחזקות מיעוט כדוגמת זו שיש לה בתבל הישראלית.



מגעים למכירת החזקותיה בתבל




לאחרונה דווח כי במסגרת מדיניות UPC להיפטר מהחזקות מיעוט שיש לה, החלה החברה לנהל מגעים עם דסק"ש למכירת חלקה של החברה ההולנדית במניות תבל. ההערכות הן שהמכירה, אם תתבצע, תיעשה על פי שווי אפס לתבל, כך שלמעשה UPC לא תקבל תמורה עבור נתח המניות, ובמקביל דסק"ש תיקח על עצמה את היקף החוב. עוד מעריכים גורמים בשוק כי UPC תדאג להשאיר בידיה נתח קטן מהמניות - כ-5% לערך - להבטחת Up Side בעתיד.



UPC, מפעילת הכבלים ההולנדית, מחזיקה ב-46% ממניות חברת הכבלים תבל. כבר בנובמבר 2001 הודיע דובר UPC, ברט הולקאמפ, ל-TheMarker כי החברה הגיע להחלטה אסטרטגית למכור את המניות בתבל, וכי היא תשקול מכירתן אם תקבל הצעה קונקרטית במחיר מתאים. בחודשים האחרונים החליטה, למעשה, UPC שלא להמשיך ולהזרים כספים לתבל. על פי ההערכה האחרונה של בית ההשקעות UBS, תבל תזדקק להיקף אשראי של 300 מיליון שקל להשקעות שעוד לפניה.



לתבל, בעלת חוב של יותר מ-3 מיליארד שקל, יש קשיים בהשגת הסכם מימון חדש מקונסורציום הבנקים, ולהחלטה של מכירת חלקה של UPC לדסק"ש, המחזיקה ב-48% מתבל, תהיה משמעות גדולה ביצירת הסכם המימון החדש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully