וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי ההישרדות של דוידי גילה

הארץ

7.4.2002 / 15:22



דוידי גילה הציע עצות שיסייעו למנהלים ישראלים להתמודד עם המשבר שסיומו, לדעתו, לא נראה באופק.



* זכור מהיכן באת - גם בשיא הפריחה כאשר התוצאות טובות, חשוב לזכור כי המבחן האמיתי של חברה אינו בתקשורת, אלא ביחסיה עם לקוחות וספקים.



* התאזר בסבלנות - בשווקים שפויים יחלפו 10-5 שנים לפני שחברה תוכל להנפיק. גילה הביא את הדוגמה של DSPC שהונפקה 10 שנים לאחר הקמתה, לעומת זן ריסרץ' ו-VYYO שהונפקו זמן קצר למדי אחרי שהוקמו. גורלה של DSPC שפר עליה, בהשוואה לשתיים האחרות, אבל לעיתוי מימוש ההשקעה היה חלק בכך.



* קבל החלטות בזהירות, אך בנחישות - גילה הסביר כי עדיף שחברה תבצע מספר קטן של מהלכים דרמטיים כגון פיטורי עובדים. לדעתו, חשוב למצות את כל האפשרויות ואם השוק שבו פועלת החברה לא מתרומם, יש לבצע התאמות וקיצוצים, אך לעשות זאת במהירות. "שורה של צעדים קטנים הורסת חברות", אמר.



* קצץ גם בדרגים הבכירים - גילה סבור שכשחברה מחליטה על קיצוצים חשוב לבצעם גם בדרג הניהולי, ולא רק בדרגים הנמוכים.



* שמור על מזומנים - החברות של גילה הן דוגמה טובה לחברות שהשכילו לאגור מזומנים בתקופת הפריחה הטכנולוגית, כך שכיום יש להן מרחב תמרון המאפשר את המשך קיומן, והמתנה לסיום המשבר. "תחסוך בכל הוצאה ואל תבנה משרדים מפוארים", אמר גילה.



* היה נדיב בפיטורים - לצד הצורך בשמירה על מזומנים סבור גילה כי חשוב לתת את תנאי הפרישה המירביים לעובד המפוטר. כך למשל, למפוטרים ב-VYYO שולמו בנוסף לפיצויים, משכורות של מספר חודשי עבודה.



* המשך לנסוע בעולם - לדברי גילה, דווקא כיום חשוב שמנהלים ישראלים ימשיכו לנסוע בעולם, ולבקר את לקוחותיהם - בעיקר כי הזרים לא מוכנים כיום לבוא לבקר בחברות ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully