וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשתית: פרויקטים עלולים להידחות בשנים עקב חשש המשקיעים הזרים

הארץ

10.4.2002 / 9:42



מאת ענת ג'ורג'י



ההידרדרות במצב הביטחוני וחששן של חברות זרות להגיע לישראל, עלולים לפגוע בתוכניות לשלב יזמים פרטיים בביצוע פרויקטים של תשתיות, ולעכב את ביצועם בשנים רבות; זאת מאחר שללא הניסיון המקצועי והחוסן הפיננסי שיש לחברות בינלאומיות, החברות הישראליות יתקשו לבצע את הפרויקטים בעצמן, וביצועם יתעכב עד שהמדינה תחליט לתקצבם.



מנכ"ל באחת מחברות התשתית בישראל אמר כי כיום יש קושי אמיתי לשכנע חברות זרות להגיע לישראל, ולהשקיע בפרויקטים ארוכי טווח. לדבריו, העובדה שהמדינה מחייבת את החברות להיות שותפות בקבוצה ולהשקיע בה, ולא רק ללוות אותה או לייעץ לה, מאלצות אותן לשגר לישראל נציגות שתפעל לאורך תקופת ההקמה והזיכיון.



בשבוע שעבר נעדרו שניים מתוך שלושת נציגי חברת אלסטום הצרפתית מכנס שקיימה ועדת המכרזים של הרכבת הקלה בירושלים, לקראת הגשת ההצעות במכרז במאי. אלסטום מובילה את קבוצת סיטי פס, שהיא אחת משתי הקבוצות המתמודדות במכרז, לצד קבוצת פסים. הנציגים נעדרו מהפגישה לאחר שממשלת צרפת פירסמה המלצה לחברות הגדולות שלא להגיע לישראל בגלל המצב הביטחוני.



נציג אלסטום בישראל, יעקב דריה, אמר כי היעדרותם של הנציגים אמנם נבעה מהמצב הביטחוני, אך אינה משפיעה על ההחלטה לגשת למכרז. לדבריו, ההכנות לקראת הגשת ההצעה במכרז נמשכות כסדרן.



מקורות בוועדת המכרזים אמרו אתמול כי אין חשש אמיתי לביטול המכרז בשלב כל כך מתקדם, אם כי לטענתם המצב הביטחוני עלול להשפיע על המחיר שתיאלץ המדינה לשלם ליזמים כערבויות.



המכרז לרכבת הקלה בירושלים הוא המתקדם ביותר מבין הפרויקטים המתוכננים בתחום הרכבות הקלות. הקו הראשון של הרכבת הקלה - בין פסגת זאב להר הרצל, דרך כיכר העירייה, רחוב יפו והתחנה המרכזית החדשה - מתוכנן להיחנך ב-2006. עלות הקמת הקו נאמדת ב-1.7 מיליארד שקל, רובם במימון המגזר הפרטי.



לפני חודשיים החליטו 2 מ-4 הקבוצות שהתמודדו אז במרכז לרכבת הקלה לפרוש ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully