וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה בבנק למסחר חשודה במעילה בסך 250 מיליון שקל

ורד כהן-ברזילי

27.4.2002 / 0:00

סגנית מנהל מחלקת ההשקעות בבנק, אסתר אלון, התייצבה במשטרה וסיפרה: הכסף שימש לכיסוי הפסדי אחי בהימורים; מעצרה הוארך ב-10 ימים; גם אביה נעצר; הבנק נסגר בעקבות הפרשה

סגנית מנהל מחלקת ההשקעות בסניף תל אביב בבנק למסחר, חשודה כי מעלה בכספים בהיקף של 250 מיליון שקל מחשבונותיהם של כ-200 לקוחות הבנק. החשודה היא אסתר אלון, בת 34 תושבת חולון, נשואה ואם לשניים, הגיעה שלשום בשעות הצהריים ביוזמתה כשהיא מלווה בעורך דינה בני נהרי לתחנת המשטרה, וביקשה לשוחח עם קצין בכיר.

אלון, שראתה כי אנשי בנק ישראל הגיעו לסניפה והחלו בעריכת ביקורת, עזבה מיד את המקום ויחד עם עורך דינה, הסגירה עצמה למשטרה.

אלון גוללה בפני השוטרים את הסיפור, שראשיתו ב-1997. היא טענה כי ביצעה המעילה כיוון שאחיה, עופר מקסימוב, הסתבך בחובות בשוק האפור בגלל הימורים, ופנה לעזרתה. עו"ד נהרי אמר כי אלון יצרה עמו קשר, הגיעה אליו למשרד ואמרה לו "עברתי תקופה קשה. קח אותי למשטרה". נהרי אמר כי ראה שאלון היתה בלחץ נפשי קשה.לטענתו, למרשתו אין עבר פלילי וכי היא לא נטלה את כספי המעיליה לצרכיה האישיים ולכן היא כיום חסרת כל.

מתחילת 1999 הזרימה לו אלון כספים לכיסוי חובותיו, תחילה מחשבונותיה הפרטיים. לאחר שהפסיק להחזיר לה את חובותיו, היא החלה, לטענתה, לפעול בחשבונות הלקוחות. תחילת הפעילות היתה בשבירת תוכניות חיסכון ופקדונות לקוחות, והעברת הכסף לאחיה בצורת שקים בנקאיים. בשלב מסוים החלו אחיה וחברתו ללחוץ עליה, והיא החליטה לשנות את השיטה ולפתוח חשבונות פיקטיביים. החשודה לקחה הלוואות מהחשבון הפיקטיבי על שם הלקוח כנגד ביטחונות מחשבונו האמיתי של הלקוח.

אלון הודתה כי בשתי השיטות הללו פעלה עד תחילת 2001 והוציאה סכום משוער של 150 מיליון שקלים. רק השנה היא הצליחה, באמצעות החשבונות הפיקטיביים, למעול בכ-50 מיליון שקלים, שאת חלקם העבירה בשקים בנקאיים לאנשי השוק האפור וחלקם בהעברות ישירות מחשבונות הלקוחות לחשבונותיהם הפרטיים של המלווים.

4 עצורים נוספים בפרשה

במקביל למעצר אלון, זומן מנכ"ל בנק המסחר כדי ליידעו אודות המתרחש. הוא פנה לגורמים בבנק ישראל, שסייעו לחקירת המשטרה. בבדיקה שנערכה בשיתוף שני הבנקים, הצליח צוות החקירה המיוחד לאסוף ראיות המחזקות את הודאתה של החשודה.

בית משפט השלום בתל-אביב האריך את מעצרם של ארבעה חשודים נוספים בפרשה: אביגדור מקסימוב - אביה של אסתר אלון, בני רביזדה וחנה חסון. מעצרם הוארך בין שלושה ימים לחמישה. הארבעה חשודים בהלבנת הכספים שהעבירה להם אלון, סגנית מנהל מחלקת ההשקעות ב"בנק למסחר".

אביה של אלון, אביגדור מקסימוב, בן 57, תושב חולון, הודה כי עסק בהעברת כספי המעילה לחשודים הנוספים, תוך שהוא מזייף חתימות של לקוחות הבנק. כמו כן המשטרה חושדת כי האב קנה סחורה בשוק הסיטונאי בהיקף של כמיליון שקלים עבור חנות ירקות ופירות שבבעלותו, בשותפות עם בעלה של בתו.

חשוד נוסף הוא בני רביזדה, תושב אזור בן 47, שהמשטרה טוענת כי בבעלותו בתי הימורים והוא נחשב לאחד האנשים החזקים בשוק האפור. רביזדה הודה כי לחשבונו האישי נכנסו במהלך השנים למעלה מ-100 מיליון שקלים, אך טען כי לא ידע שמדובר בכספי מעילה.

חשודה נוספת היא חנה חסון תושבת ראשון לציון, בת 43, שלחשבונה הועברו כשישה מיליון שקלים. בעלה מוכר אף הוא כמהמר.

הנגיד מינה מנהל מורשה

אלון חשודה בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה על ידי מורשה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בידי המשטרה רשימה ובה שמות של עשרות אנשים, שעל פי החשד, העבירה אלון כספים לחשבונותיהם הפרטיים. בימים הקרובים צפויה המשטרה לזמן לחקירה את האנשים המופיעים ברשימה.

נגיד בנק ישראל מינה מנהל מורשה לבנק למשך חודש ימים. המנהל שמונה הוא הד"ר דוד תדמור, שהיה ממונה על ההגבלים העסקיים. הממונה על הבנקים הודיע כי למרות שמדובר במעילה בסכומים גדולים, אין חשש ליציבות המערכת הבנקאית.

בנק למסחר נסגר מהבוקר בגלל מצבו לאחר המעילה. בשנה שעברה הפסיד הבנק יותר משני מיליון שקלים. ההון העצמי שהוא מחזיק מגיע לארבעים ושישה מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully