וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבורסה: "לבנקים הקטנים אין כל ערך מוסף"

אילן מוסנאים

28.4.2002 / 16:30

פרופ' יאיר אורגלר: פרשת בנק למסחר חשפה כשל חמור ביותר בבקרה הפנימית בבנק וגם בבקרה החיצונית - בנק ישראל

"פרשת בנק למסחר חשפה כשל חמור ביותר של הבקרה הפנימית בבנק וגם בבקרה החיצונית - בנק ישראל. בעקבות תקדים בנק צפון אמריקה, אני צופה גם כאן השלכות חמורות על בעלי הבנק ועל הדירקטורים שלו", כך אומר יאיר אורגלר, פרופ' בכיר לבנקאות מהפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב המשמש גם כיו"ר הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

פרופ' אורגלר, המכנה את פרשת בנק למסחר "פרשת אנרון הישראלית", מודה כי למרות הניתוח המעמיק שנעשה בארץ להשלכות פרשת אנרון, לא נחזתה בארץ מעילת ענק כגון זו: "בעוד שפרשת אנרון היא פרשת שחיתות ארגונית מתוחכמת מאוד ויוצאת דופן, כאן מדובר במעילה בשיטות הפשוטות ביותר על ידי אדם פרטי, לכן לא הערכתי לרגע שעלולה להתרחש מעילה שכזו".

פרופ' אורגלר התייחס גם לשאלה האם יש מקום לבנקים קטנים בישראל על רקע התוכניות הנרקמות להפרטת הבנקים בישראל. "אינני משוכנע שלבנקים קטנים יש ערך מוסף כלשהו ועליהם להתמזג עם הבנקים הבינוניים והגדולים. כך למשל, אני סבור, שאין לפצל את בנק אוצר החייל מבנק הפועלים או את בנק מרכנתיל מבנק דיסקונט ". יש לציין כי העמדה המסורתית של בנק ישראל הפוכה, וגורסת כי יש להקטין את הריכוזיות במערכת הבנקאית.

פרופ' אורגלר אינו סבור שפרשת בנק למסחר תגדיל בשיעור ניכר את העברת הכסף הישראלי לחו"ל, תופעה אשר התרחבה לממדים דרמטיים בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully