וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק למסחר: לקוח התריע לפני שנה וחצי על מעשים "על גבול הפליליים"

שגיא חמץ

7.5.2002 / 12:09

מסמך המתפרסם בגיליון מאי של מגזין TheMarker חושף כי הלקוח, בעל ניסיון רב בבנקאות, שניהל בו חשבונות במיליוני שקלים, הזהיר כי הבנק עשוי לפשוט רגל כמו בנק פויכטוונגר


אחד הלקוחות הגדולים של בנק למסחר התריע בפני הפיקוח על הבנקים על עבירות וניהול בלתי תקין בבנק כבר לפני שנה וחצי. מסמכי התלונה של הלקוח ותשובת הפיקוח על הבנקים מתפרסמים לראשונה במגזין TheMarker של חודש מאי.

מדובר בלקוח שהיה פעיל בשוק ההון ובתחום הפיננסים ובעל ידע רב בתחום, שניהל חשבונות בכמה מיליוני שקלים בבנק למסחר. הלקוח העביר מספר מכתבי תלונה לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ובהם התריע על מעשים, אותם הגדיר "על גבול הפליליים". במכתביו הזהיר הלקוח את הפיקוח על הבנקים מהישנות מקרים של פשיטת רגל בבנקים וציין לשם דוגמה את בנק פויכטונגר ובנק א"י-בריטניה.

עוד כתב הלקוח: "לדעתי נחוצה בדיקתכם על מנת למנוע הישנות קריסת בנקים....וגרימת נזק כספי ללקוחות הבנק. כן נחוצה בדיקה שתפסיק פעולות שהן כנראה בתחום האפור".

במכתב שהעביר מנהל היחידה לפניות הציבור בבנק ישראל ללקוח בתגובה נכתב כי בדיקת הפיקוח על הבנקים לא מצאה שהבנק פעל שלא כשורה בנושאים שהעלה הלקוח בתלונותיו, ולכן הבנק אינו מוצא לנכון להתערב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully