וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק למסחר: בית המשפט אישר מינוי יועצת השקעות כדי לצמצם חשיפה לאופציות

ליאור כגן

22.5.2002 / 18:25

לבנק למסחר חשיפה של עשרות מיליוני דולרים בשוקי האופציות

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את בקשתו של שלמה שחר, הכונס הרשמי של בנק למסחר , למנות את חברת אקסלנס כיועצת פיננסית לבנק. את הבקשה אישרה השופטת ורדה אלשייך, על מנת לסייע למפרק הזמני לצמצם את חשיפת הבנק בשוקי האופציות על המעו"ף והדולר. לפי הערכות, לבנק למסחר (באמצעות חשבון הנוסטרו) וללקוחותיו ישנה חשיפה של כמה עשרות מיליוני דולרים בגין פעילות בשוקי האופציות.

פקיעות האופציות הדולריות ואופציות המעו"ף בשבוע הבא, עשויות לגרום לבנק וללקוחותיו נזק רב. זאת, על רקע העובדה כי מאז נסגרו שערי הבנק, המצב בשווקים השתנה, וכך גם מחירי ניירות הערך. בבקשתו לביהמ"ש ציין שחר כי "יש צורך בבדיקת הפוזיציות אותן לקחו הלקוחות ובדיקת הפוזיציות של הבנק, על מנת להקטין את החשיפה למינימום בשווקים אלו"

בנוסף, מבקש הכונס לקבל ייעוץ על מנת לבדוק את חשיפת הבנק לחוזים עתידיים במטבע חוץ בגין עסקות שביצע הבנק מול בנקים אחרים. זאת, כנגד עסקות, פקדונות ואשראים במט"ח שעשו לקוחות הבנק עמו. המפרק ציין בבקשתו כי אקסלנס תבדוק מול הלקוחות החשופים לפעילות בשוקי האופציות, אילו פעולות הם מעוניינים לבצע בשווקים אלו עד מועד הפקיעה, ותמליץ למפרק כיצד לפעול על מנת למזער סיכונים.

יש לציין כי אישור השופטת למינוי חברת אקסלנס יעזור לחברה לשקם את תדמיתה מאז התפוצצה פרשת המעו"ף בה היתה מעורבת, שכן הכונס הציג את אקסלנס כגוף מקצועי בתחום זה. הכונס ציין בבקשתו כי נדרשת עזרה מחברה המתמחה בייעוץ בהשקעות ומסחר בחוזים העתידיים, ובעקבות היכרותו עם חברת אקסלנס הוא מבקש למנותה לתפקיד.

אישור השופטת ניתן ל-6 ימים בלבד, עד לפקיעת האופציות, אולם לאחר מכן יחודש החוזה של אקסלנס מול המפרק שימונה לבנק. חוזה זה לא דורש את אישור בית המשפט. חברת אקסלנס תקבל תמורת הייעוץ שכר של 75 דולר לשעה (בתוספת מע"מ), בהתאם למספר שעות העבודה שיבוצעו בפועל.

את הייעוץ יעניקו חברות בנות של אקסלנס: אקסלנס צמיחה בניהולו של ניר פלג, ואקסלנס גלובל מרקט בניהולו של יעקב הרפז.

בשל העובדה כי בנק למסחר אינו חבר במסלקת הבורסה, נעשתה העברת הכספים בגין פעילות זו באמצעות חשבון בנק שפתח הבנק למסחר בבנק הבינלאומי הראשון, ובאמצעות בטחונות בצורת איגרות חוב ממשלתיות. בשל השעיית חברותו של הבנק בבורסה יבוצע המסחר באופציות דרך חשבון שייפתח בבנק הבינלאומי הראשון, שנתן את הסכמתו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully