וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ההגנה של "הארץ": דן מרגלית אינו זכאי לשכר העבודה ופיצויי הפיטורים הנתבעים על ידו

רוני קורן-דינר

6.6.2002 / 15:43

תבע מהעיתון 600 אלף שקל, בטענה שמו"ל "הארץ" התנער מההסכם להחזירו לעבודה בעיתון לאחר שקבוצת אפיק-רום - בה שימש כמנכ"ל - הפסידה במכרז לערוץ 10



בכתב ההגנה של עיתון "הארץ" לתביעתו של העיתונאי דן מרגלית, שהוגשה בבית הדין האזורי לעבודה בת"א, נטען כי מרגלית אינו זכאי לשכר העבודה ופיצויי הפיטורים אותם תבע, כיוון ששולמו לו כל הסכומים המגיעים לו, לרבות הסכומים שהצטברו לטובתו בקרן הפנסיה ובביטוח המנהלים. עוד נטען כי לא מגיעים לו פיצויים, ולא כל שכן פיצויים מוגדלים, כיוון שהתפטר ולא פוטר.



העיתונאי דן מרגלית, הכותב בימים אלה ב"מעריב" ומגיש את התוכנית "פוליטיקה" בערוץ הראשון, תבע את "הארץ" על סך של כ-600 אלף שקל: 500,696 שקל בגין פיצויי פיטורים ו-91,318 שקל בגין שכר עבודה - שלא שולמו לו לטענתו. מרגלית עבד ב"הארץ" למעלה מ-35 שנה, למעט תקופה בת 11 חודשים ב-1992 בה שימש כעורך "מעריב".



מרגלית, באמצעות עו"ד נעמי לנדאו, טען כי עמוס שוקן, מו"ל הארץ, התנער מהסכם שנחתם ביניהם. המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב סירובו של שוקן לכאורה להחזיר את מרגלית לעבודתו ב"הארץ" לאחר שקבוצת אפיק רום - שמרגלית שימש בה כמנכ"ל ו"הארץ" החזיק ב-16% ממניותיה - הפסידה בערעור בביהמ"ש העליון, ונקבע כי לא זכתה במכרז להפעלת הערוץ המסחרי הנוסף בטלוויזיה.



מרגלית טען כי בהסכם בינו לבין שוקן, שנחתם באוגוסט 2000, נכתב כי כל עוד הוא מעורב בענייני קבוצת אפיק הוא יהיה בחופשה ללא תשלום מ"הארץ". עוד נכתב בהסכם, לדברי התובע, כי אם הקבוצה תזכה (בפסק דין חלוט) - יפסיק מרגלית את עבודתו בעיתון; ואם הקבוצה תפסיד - יוחזר מרגלית לעבודה ב"הארץ".



"הארץ", באמצעות עוה"ד נחום פינברג ועמי שחר, טוען כי כל עוד לא התקבל פסק דין ביהמ"ש העליון, שוקן לא ראה לנכון לאפשר למרגלית לשוב לעבודה באופן זמני, כאשר הוא נושא עדיין בתפקידו כמנכ"ל חברת אפיק-רום, וקיימת אפשרות ממשית כי לאחר פרק זמן לא ארוך יפסיק את עבודתו בעיתון תוך העדפת כהונתו כמנכ"ל אפיק-רום. מכתב ההגנה עולה עוד כי בעת שהתקבל פסק הדין מביהמ"ש העליון, כבר עבר מרגלית לעבוד ב"מעריב", ו"הארץ" סירב לאפשר לו לעבוד בשני העיתונים במקביל.



"הארץ" ציין עוד כי הבחירה במרגלית למנכ"ל אפיק רום לא היתה ביוזמתו, וכי אין לעובדה שקבוצת "הארץ" שותפה באפיק-רום כל השלכה על יחסיה עם מרגלית. (עב1667/02)



TheMarker משתייך לקבוצת "הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully