וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החליטה להקפיא הקיצוץ בקצבאות הילדים

ליאור כגן

9.6.2002 / 15:21

הסיבה: היועץ המשפטי העריך כי הקיצוץ לא יעמוד במבחן בג"ץ; על פי התוכנית, היו אמורים להיגרע 24 אחוז מהקיצבאות למי שלא שירת בצבא; ועדת שרים מיוחדים תנסח מחדש את השינויים

הממשלה החליטה במשאל טלפוני להקפיא את השינויים בקצבאות הילדים כפי שאושרו בכנסת במסגרת התוכנית הכלכלית. הכנסת החליטה בשבוע שעבר, כי כל קצבאות הילדים יקוצצו ב-4 אחוז, ואילו במשפחות בהן בני הזוג לא שירתו בצבא, יקוצצו קצבאות הילדים ב-24 אחוז. ההחלטה להקפיא את הקיצוץ התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הגיש חוות דעת לפיה השינוי בקצבאות לא יעמוד במבחן בג"ץ.

הממשלה החליטה להקים ועדה מיוחדת על מנת לנסח מחדש את השינויים בקצבאות הילדים. הקיצוץ בקצבאות הילדים היה אמור להניב סכום של 1.2 מיליארד שקל - חלק ניכר מהקיצוץ המתוכנן במסגרת התוכנית הכלכלית שהיקפו 13 מיליארד שקל. השינוי שאושר בקצבאות הילדים פוגע בעיקר באוכלוסיית הערבים והחרדים.

בג"ץ ידון ביום חמישי בעתירות

חברי הכנסת יוסי שריד ורן כהן ממרצ עתרו היום לבג"ץ נגד התוכנית הכלכלית שעברה בכנסת בשבוע שעבר. השניים טוענים כי ההחלטה לקצץ בקצבאות הילדים במשפחות שבהן בני הזוג לא שירתו בצבא היא אפליה ומנוגדת לעקרון השוויון שהוא נשמת אפו של המשטר החוקתי בישראל.

"הסעיפים הרלבנטיים בחוק פוגעים בעקרון השוויון, שהוא זכות יסוד חוקתית, באופן המפלה לרעה קבוצות גדולות באוכלוסיית המדינה, לרבות האוכלוסייה הערבית, הנכים והעולים החדשים, מבלי שתהיה הצדקה ליחס השונה", כתבו העותרים, והוסיפו כי החלטת הכנסת אינה עומדת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולכן יש לבטלה.

לדברי חברי הכנסת, יורחבו הפערים הכלכליים בין האוכלוסיות החלשות, ולא רק הערבים ייפגעו, אלא גם נכים ומוגבלים וכן משפחות של עולים חדשים, בפרט משפחות חד הוריות, שבהן האם לא שירתה בצבא. העותרים טוענים כי המגזרים שייפגעו יותר מכל מהחלטת הכנסת נמצאים ממילא מתחת לקו העוני בשיעורים ניכרים, ודווקא הם זקוקים יותר מכל לקצבאות הביטוח הלאומי.

בג"ץ ידון ביום חמישי בעתירה זו ובעתירות נוספות שהגישו חברי כנסת ערבים וראשי רשויות במגזר הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully