וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיקים חייבים למסור בכתב לעובדיהם את תנאי העסקתם

הארץ

26.6.2002 / 11:03

אתמול חתם אתמול שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, על התקנות החדשות; התקנות הן חלק מחוק הודעה לעובד; את החקיקה יזם ח"כ יורי שטרן



מאת רותי סיני



מעתה יהיה כל מעסיק במשק חייב למסור לעובדיו הודעה כתובה המפרטת את תנאיי העסקתם, ההטבות הסוציאליות להם הם זכאים, תפקידיהם העיקריים וכל שינוי החל בהם במהלך תקופת ההעסקה. זאת על פי תקנות שעליהם חתם אתמול שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי.



התקנות אושרו על ידי השר ועל ידי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת מתוקף חוק הודעה לעובד, שאושר לפני שלושה חודשים. את החקיקה יזם ח"כ יורי שטרן (ישראל ביתנו) במטרה למנוע תופעה רווחת של מעסיקים שמסכמים עם עובדים תנאיי העסקה מסוימים ולאחר מכן מתכחשים להם.



תחילה ביקש שטרן לחייב מעסיקים לחתום על חוזה עבודה עם כל עובד, אולם הדבר עורר התנגדות קשה מצד המדינה והמעסיקים. תחת זאת הציע משרד העבודה לחייב את המעסיק במילוי טופס המפרט את הסיכומים שאליהם הגיע עם עובדיו.



בהצעת החוק, שהוגשה מטעם הממשלה, נקבע כי המעסיק חייב למסור לעובד חדש את כל הפרטים לא יאוחר מ-30 יום מתחילת העסקתו. העונש על הפרת החוק הוא קנס של 10,000 שקלים.



על המעביד למלא שלושה טפסים ולמסור אותם לעובד. הראשון כולל את זהות המעסיק והעובד, תאריך תחילת העבודה, תקופת החוזה אם קיים, תפקידיו העיקריים של העובד, שם הממונה הישיר, הבסיס שלפיו משולם השכר, אורך יום העבודה, יום המנוחה השבועי. הטופס השני מפרט את התשלומים בעבור התנאים הסוציאליים שלהם זכאי העובד, לרבות חלקו של המעביד בתשלום. טופס שלישי הוא הודעה בדבר שינוי בתנאים, לרבות פירוט השינוי ומועד החלתו.



התקנות פוטרות מעסיק של עובד זר שנתן לעובד חוזה בהתאם לחוק עובדים זרים. איגוד לשכות המסחר ביקשה לפטור בצורה דומה גם עובדים המועסקים בחוזים אישיים, אך נדחה. נציבות שירות המדינה ביקשה אף היא פטור מהתקנות, אולם ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דחתה את הבקשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully