וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באירופה דחפה את וול סטריט ליום רביעי של עליות

נמרוד הלפרן

12.1.2012 / 23:22

ענקית הנפט שברון רשמה הנפילה החדה זה חודש עקב אזהרת רווח; ירידות באג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות לאחר שהנפקות אג"ח ממשלתיות מוצלחות באירופה והערכת נשיא הבנק המרכזי של אירופה כי כלכלת גוש היורו מתייצבת, האפילו בהשפעתם על רקע נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.2%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 1.93%.

חזית המקרו בארה"ב מאכזבת

שורה של נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על גידול מתון מהצפוי במכירות הקמעוניות ובמלאי העסקי, על זינוק חד מהצפוי בתביעות האבטלה ועל התרחבות חדה מהצפוי בגירעון בתקציב האוצר.

המכירות הקמעוניות בארה"ב גדלו בדצמבר ב-0.1% לאחר עלייה של 0.4% בנובמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 0.3% לאחר גידול של 0.2% שעליו דווח במקור בנובמבר. "נדמה כי עונת החגים היתה רק בסדר במונחי המכירות, ואנחנו יודעים שהמצב היה גרוע ביותר בשורה התחתונה בשל מבצעי ההנחות הגדולות", אמר פיטר בוקוור, אסטרטג המניות של מילר טבק, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב קפץ בשבוע שעבר ב-24 אלף לרמה של 399 אלף - הרמה הגבוהה ביותר זה שישה שבועות - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו 375 אלף תביעות ראשונות.

המלאי העסקי בארה"ב גדל בחודש נובמבר ב-0.3% לאחר עלייה של 0.8% באוקטובר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה נמוכה במעט מתחזיות הכלכלנים.

הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב התרחב בדצמבר ב-10% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לאחר שהוצאות הממשל האמריקאי גדלו בשיעור חד יותר מאשר הכנסותיו ממסים.

הגירעון הסתכם בחודש שעבר ב-86 מיליארד לעומת גירעון של 78.1 מיליארד דולר בדצמבר 2010, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון קטן יותר של 83.7 מיליארד דולר. הכנסות האוצר בחודש שעבר הסתכמו ב-240 מיליארד דולר, גידול של 1.3% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, ואילו הוצאות הממשל הסתכמו ב-326 מיליארד דולר, עלייה של 3.5% לעומת דצמבר 2010.

מתחילת שנת התקציב שהחלה בראשית אוקטובר, הסתכם הגירעון בתקציב האוצר ב-321.7 מיליארד דולר, ירידה לעומת גירעון של 369 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת.

אופטימיות באירופה

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, אמר היום נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, כי ישנם סימנים ראשוניים להתייצבות כלכלת גוש היורו למרות שסיכוני משבר החוב ביבשת ממשיכים להעיב על התחזית הכלכלית, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

"על סמך חלק מהנתונים האחרונים, ישנם סימנים ראשוניים של התייצבות הפעילות הכלכלית ברמות נמוכות", אמר דראגי במסיבת עיתונאים שקיים היום בפרנקפורט, לאחר החלטת הבנק המרכזי של אירופה להותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1%, לאחר שתי הורדות ריבית רצופות. "התחזית הכלכלית ממשיכה להיות נתונה לחוסר ודאות רבה ולסיכונים משמעותיים להרעה", הוסיף.

דראגי נשאל במסיבת העיתונאים האם רמת ריבית של 1% מהווה את התחתית עבור הבנק המרכזי של אירופה. תשובתו: "לעולם איננו מתחייבים מראש. במצב הנוכחי של חוסר ודאות גבוהה, אנחנו בוחנים את כל הגורמים, ואז נקבל החלטה".

דראגי ציין בדבריו גם את הירידה שנרשמה באחרונה בעלויות המימון של ממשלת אירופה. התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד רשמו היום ירידות חדות בעקבות ביקוש איתן במכרזים למכירת אג"ח של שתי המדינות שנערכו מוקדם יותר היום. ממשלת ספרד מכרה היום אג"ח ממשלתיות בהיקף של 10 מיליארד יורו (13 מיליארד דולר) - כפליים מסכום היעד, וממשלת איטליה מכרה אג"ח בהיקף ש 12 מיליארד יורו.

דראגי העריך במסיבת העיתונאים היום כי האינפלציה בגוש היורו צפויה להישאר מעל לרף העליון של 2% שקבע הבנק המרכזי במשך מספר חודשים בטרם תשוב לרדת מתחת לרמה זו.

מניות במוקד תשומת הלב

ענקית הנפט האמריקאית שברון הזהירה אתמול לאחר סגירת המסחר כי רווחיה ברבעון הרביעי של שנת 2011 היו נמוכים בשיעור ניכר מרווחיה ברבעון הקודם. חברת הנפט השנייה בגודלה בארה"ב צופה כעת רווח של פחות מ-6.2 מיליארד דולר ברבעון לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 6.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully