וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת איבדה לראשונה את דירוג האשראי המושלם

13.1.2012 / 22:35

S&P הורידה את דירוג האשראי של צרפת בדרגה אחת לרמה AA פלוס. שתי חברות דירוג האשראי הגדולות האחרות עדיין מעניקות לה מושלם למדינה של הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את דירוג האשראי המושלם של צרפת - AAA - בדרגה אחת לרמה של AA פלוס, אישר היום שר האוצר של צרפת, פרנסואה ברואן. "זו הורדה בדרגה אחת, לרמה זהה לזו של ארה"ב", אמר ברואן. "זה לא אסון". בה בעת, שתי חברות דירוג האשראי הגדולות האחרות, מודי'ס ופיץ', עדיין מעניקות דירוג מושלם לצרפת - הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו.

הורדת הדירוג של צרפת תגרום, באופן לא ישיר, גם לעלייה בעלויות המימון של קרן החילוץ האירופית (EFSF), אשר דירוג האשראי שלה תלוי במידה רבה בדירוג של המדינות שתומכות בה.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס כי S&P עשויה להוריד בקרוב, אולי כבר היום, את דירוג האשראי של מספר מדינות בגוש היורו, לדברי מקורות באיחוד האירופי, דיווחה היום סוכנות הידיעות דאו ג'ונס. לפי הדיווחים, בנוסף לצרפת, גם אוסטריה איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה, לאחר ש-S&P הורידה את הדירוג שלה בדרגה אחת לרמה של AA פלוס. עם זאת, S&P הותירה ללא שינוי את דירוג האשראי המושלם - AAA - של גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, לפי הדיווחים.

S&P הורידה את דירוג האשראי של איטליה בשתי דרגות לרמה של BBB פלוס - שלוש דרגות בלבד מעל לדירוג "זבל", לפי דיווחים. הורדת דירוג של איטליה, אשר נהנתה בימים האחרונים מירידה בתשואות האג"ח שלה, עשויה להוות מהלומה לכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו, על רקע כוונת הממשלה לגייס השנה 440 מיליארד יורו (564 מיליארד דולר) ממכירת אג"ח. עוד דווח כי S&P הורידה גם את דירוג האשראי של ספרד ופורטוגל בשתי דרגות, וכן את דירוג האשראי של סלובקיה בדרגה אחת לדרגת A. דירוג האשראי המושלם של הולנד, פינלנד ולוקסמבורג נותר ללא שינוי, וכך גם הדירוג של בלגיה.

בחודש שעבר, לאחר פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שנערכה בתשיעי בדצמבר, הודיעה S&P כי החליטה לבחון אפשרות להורדת דירוג האשראי של 15 מתוך 17 מדינות גוש היורו - ובכלל זה גרמניה וצרפת - וחששות מפני הורדות דירוג האשראי הכבידו בשבועות האחרונים על שוקי האג"ח של מדינות גוש היורו. בעקבות S&P, הודיעה גם חברת דירוג האשראי מודי'ס ב-12 בדצמבר על כוונתה לבחון מחדש את דירוג האשראי של כל מדינות האיחוד האירופי, וחברת דירוג האשראי פיץ' אף היא שוקלת להוריד את דירוג האשראי של מדינות גוש היורו.

מנהיגי אירופה צפויים להתכנס לפסגה בסוף החודש כדי לדון ברפורמה במבנה התקציבי של גוש היורו ובחבילת חילוץ חדשה ליוון, על רקע עלייה בעלויות המימון של ממשלות האזור, לצד חששות מפני חדלות פירעון של ממשלת יוון ושקיעת כלכלת גוש היורו במיתון חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully