וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אירופה: המסחר בוול סטריט נסגר בירידות

נמרוד הלפרן, ואדים סבידרסקי

14.1.2012 / 0:11

הורדת דירוג האשראי של צרפת גרר את הבורסות לירידות שערים בפעם הראשונה השבוע, בעקבות חשש מפני החרפת משבר החוב באירופה. מניות הבנקים הובילו את הירידות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בראשונה השבוע לאחר שהורדת דירוג האשראי של צרפת ומדינות נוספות בגוש היורו הגבירה את החששות מפני החרפת משבר החוב באירופה. מניות הבנקים הובילו את הירידות על רקע ירידה חדה מהצפוי ברווחי והכנסות ענק הבנקאות ג'י.פי מורגן.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4% אולם עלה בסיכום שבועי ב-0.5%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.5% - ירידה ראשונה זה חמישה ימים - אך עלה השבוע ב-0.9%; מדד נאסד"ק איבד 0.5% אך הוסיף 1.4% בסיכום שבועי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.08% לרמה של 1.85%. מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX), הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, עלה בכ-5%.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ממתין לפגישה בפתח ארמון האליזה, פריז, 13 בספטמבר 2011. Thibault Camus, AP
הורדת הדירוג של צרפת תגרום, באופן לא ישיר, גם לעלייה בעלויות המימון של קרן החילוץ האירופית. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי/AP, Thibault Camus

הורדות דירוג באירופה

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את דירוג האשראי המושלם של צרפת - AAA - בדרגה אחת לרמה של AA פלוס, אישר היום שר האוצר של צרפת, פרנסואה ברואן. "זו הורדה בדרגה אחת, לרמה זהה לזו של ארה"ב", אמר ברואן. "זה לא אסון". בה בעת, שתי חברות דירוג האשראי הגדולות האחרות, מודי'ס ופיץ', עדיין מעניקות דירוג מושלם לצרפת - הכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו. הורדת הדירוג של צרפת תגרום, באופן לא ישיר, גם לעלייה בעלויות המימון של קרן החילוץ האירופית (EFSF) אשר דירוג האשראי שלה תלוי במידה רבה בדירוג של המדינות שתומכות בה.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס כי S&P עשויה להוריד בקרוב, אולי כבר היום, את דירוג האשראי של מספר מדינות בגוש היורו, לדברי מקורות באיחוד האירופי, דיווחה היום סוכנות הידיעות דאו ג'ונס. לפי הדיווחים, בנוסף לצרפת, גם אוסטריה איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה, לאחר שחברת S&P הורידה את הדירוג שלה בדרגה אחת לרמה של AA פלוס. עם זאת,S&P הותירה ללא שינוי את דירוג האשראי המושלם - AAA - של גרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה, לפי הדיווחים. שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, אמר היום כי הורדות הדירוג הצפויות של S&P משקפות את חוסר הוודאות בקרב המשקיעים בגוש היורו.

S&P הורידה את דירוג האשראי של איטליה בשתי דרגות לרמה של BBB פלוס - שלוש דרגות בלבד מעל לדירוג "זבל", לפי דיווחים. הורדת דירוג של איטליה, אשר נהנתה בימים האחרונים מירידה בתשואות האג"ח שלה, עלולה להוות מהלומה לכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו, על רקע כוונת הממשלה לגייס השנה 440 מיליארד יורו (564 מיליארד דולר) ממכירת אג"ח. עוד דווח כי S&P הורידה גם את דירוג האשראי של ספרד ופורטוגל בשתי דרגות, וכן את דירוג האשראי של סלובקיה בדרגה אחת לדרגת A. דירוג האשראי המושלם של הולנד, פינלנד ולוקסמבורג נותר ללא שינוי, וכך גם הדירוג של בלגיה.

בחודש שעבר, לאחר פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שנערכה בתשיעי בדצמבר, הודיעה S&P כי החליטה לבחון אפשרות להורדת דירוג האשראי של 15 מתוך 17 מדינות גוש היורו - ובכלל זה גרמניה וצרפת - וחששות מפני הורדות דירוג האשראי הכבידו בשבועות האחרונים על שוקי האג"ח של מדינות גוש היורו. בעקבות S&P, הודיעה גם חברת דירוג האשראי מודי'ס ב-12 בדצמבר על כוונתה לבחון מחדש את דירוג האשראי של כל מדינות האיחוד האירופי, וחברת דירוג האשראי פיץ' אף היא שוקלת להוריד את דירוג האשראי של מדינות גוש היורו.

מנהיגי אירופה צפויים להתכנס לפסגה בסוף החודש כדי לדון ברפורמה במבנה התקציבי של גוש היורו ובחבילת חילוץ חדשה ליוון, על רקע עלייה בעלויות המימון של ממשלות האזור, לצד חששות מפני חדלות פירעון של ממשלת יוון ושקיעת כלכלת גוש היורו במיתון חוזר.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב

בטחון הצרכנים בארה"ב עלה לשיא של שמונה חודשים, הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בשיעור החד ביותר מאז חודש מאי, ומחירי היבוא בארה"ב ירדו זה הפעם הרביעית בחמישה החודשים האחרונים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס עלה בינואר לרמה של 74 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי - לעומת רמה של 69.9 נקודות בדצמבר, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 73 נקודות.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בנובמבר לרמתו הגדולה ביותר מאז חודש יוני, לאחר ארבעה חודשים רצופים שבהם הצטמצם, לפי נתונים שפורסמו היום. הגירעון במאזן הסחר התרחב בנובמבר ב-10.4% - הזינוק החד ביותר מאז חודש מאי - לרמה של 47.8 מיליארד דולר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו גירעון קטן יותר של 43.6 מיליארד דולר. מחירי היבוא לארה"ב ירדו בדצמבר ב-0.1% - ירידה רביעית בחמישה החודשים האחרונים - לאחר עלייה של 0.8% בנובמבר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. בניכוי מחירי הדלק, עלו מחירי היבוא בחודש שעבר ב-0.1% - עלייה ראשונה זה שלושה חודשים. בסיכום שנתי עלו מחירי היבוא בשנת 2011 ב-8.5% לאחר עלייה של 5.3% בשנת 2010.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הכספיים המסכמים את פעילותן הפיננסית והעסקית השנתית של החברות הרשומות בארה"ב החלה. בשבוע הבא יתגבר קצב הפירסומים כאשר במוקד העניין צפוי להיות סקטור הבנקים הסובל מחולשה ותנודתיות על רקע משברי החובות בעולם. בנק ג'י. פי מורגן פירסם את דו"חותיו לרבעון הרביעי של 2011 ודיווח על רווח נקי של 3.7 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2011, או 90 סנט למנייה - ירידה של 23% לעומת התקופה המקבילה ב-2010. סך ההכנסות של הבנק ברבעון זה ירד ב-17% והסתכם ב-22.2 מיליארד דולר. צ'ק פוינט, הענקית התוכנה הישראלית, צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיים בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully