וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס: "מעוז הוזהר בעבר על התבטאויותיו"

אורן מג'ר

15.1.2012 / 8:19

מקורבים לבית ההשקעות אקסלנס נשואה אמרו כי פיטוריו של שלמה מעוז לא היו "שליפה תחת לחץ" אלא רק האירוע שהגדיש את הסאה מבחינת החברה. "מעוז לא היה עובד מן המניין"

פרשת התבטאויותיו של שלמה מעוז שהביאה לפיטוריו מבית ההשקעות אקסלנס, המשיכה לעורר הדים בסוף השבוע. מעוז, שאמר ביום רביעי בכנס במכללת ספיר בין היתר, כי "לאומי הוא בנק של לבנים", התייחס לדברים ביום שישי בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2. "כנראה שאקסלנס חששה מבנק לאומי ולכן פוטרתי", אמר.

בשיחה עם TheMarker אתמול, אמר מעוז: "דיברתי ככלכלן פרטי בכנס אקדמי. זה לא קשור לשוק ההון ולא לאקסלנס. לא דיברתי בכלל על שוק ההון, ואפילו לא הזכרתי אותו. זו היתה הרצאה בנושא המחאה בכנס אקדמי סגור".

מעוז עבד באקסלנס כעשר שנים, והשתכר כמיליון שקל בשנה, אך לדברי מקורבים לחברה, הוא לא היה עובד שכיר. לדברי המקורבים, "למעוז הכלכלן יש מעמד בכיר, וככזה אקסלנס קנתה ממנו שירותים". לנוכח כך, אמרו המקורבים, גבר תסכולם של בכירים בחברה מכך שבשנה האחרונה הוא הקצין את התבטאויותיו, שעסקו גם בתחומים שחרגו מנושאי שוק ההון. לדברי מקורבים להנהלת אקסלנס, בהנהלת החברה מוטרדים כבר תקופה ארוכה מהתבטאויותיו השנויות במחלוקת. שם מכחישים כי פיטוריו היו "שליפה" שנעשתה תחת לחץ.

בין היתר, בראיון על רקע המחאה החברתית לרשת ב' באוגוסט, תקף מעוז את החרדים ואמר: "שמת לב שהחרדים לא מפגינים? הסיבה לכך שהם הנהנתנים, אלה שנהנים. יש להם בתי ספר מסובסדים, ישיבות מסובסדות, אוטובוסים צהובים מסובסדים, מזון מסובסד, קרקע מסובסדת כמו ברמת שלמה ובאלעד שבמרכז. לכן הם לא מפגינים".

מדברי המקורבים עולה כי התריעו בפני מעוז שעליו למתן את התבטאויותיו: "אין מדובר בפעם הראשונה, השנייה וגם לא השלישית שהוא קיבל התראות הן בעל פה והן בשיחות פורמליות שנערכו עם המנכ"ל. כשאמר על היוונים שהם פיסחים, זה קיבל הד תקשורתי גם בחו"ל ונאלצנו להסביר את דבריו. ההתבטאויות פגעו גם בלקוחות: כשהתבטא נגד החרדים, למשל, הגיעו מכתבי תלונה ממוסד חרדי שאיים להוציא את הכספים וקופות הגמל שלו, וכך גם במגזרים אחרים. היו גם התרעות מחברי הנהלה בכירים שהפעילות של המחלקות שלהם נפגעו בעקבות התבטאויות כאלה ואחרות".

לדברי אותם מקורבים, "המכתבים שקיבל מעוז עם ההתרעות של אקסלנס נמצאים אצלו. הוא יודע את זה. גם בעקבות כמה מההתבטאויות האחרונות שלו בשבועות האחרונים הוא קיבל שיחות טלפון מגורמים בחברה שהבהירו לו שהוא לא יכול להמשיך בקו הזה בתור מי שמייצג בית השקעות. בחברה אמרו לו: מה יגידו אנשים שרואים אותך מתבטא כך? הוא קיבל התרעות מפורשות על תוכן דברים שאינו רלוונטי לתחום העיסוק של אקסלנס, נוכח התחושה שהופעותיו התכופות בכלי התקשורת העלו את מינון ההתבטאויות שלו. כנראה שזה היה האירוע ששבר את גב הגמל".

מעוז סירב להגיב לטענות המקורבים לאקסלנס.

מעוז מתייעץ עם עורכי דין

נראה כי כעת שני הצדדים בודקים את מצבם המשפטי. מעוז מתייעץ עם עורכי דין, ובאקסלנס מזכירים כי אינו עובד מן המניין.

בראיונות לכלי התקשורת במהלך סוף השבוע שיחזר מעוז יחזר את הרגע שבו קיבל טלפון מהנהלת אקסלנס: "הגעתי לצומת אשקלון, וקיבלתי טלפון מההנהלה. אמרו לי 'תתפטר או שתפוטר'. הייתי המום ונסער. ירד גשם חזק ובקושי שמעתי. אמרתי לדובר 'חזור שנית'. לא האמנתי למשמע אוזני. עולמי חרב עלי, בכיתי - דווקא בגלל שיש עוד דור שמפלה כיום אתיופים. עלו בי זכרונות לא נעימים מהמראות בקריית מלאכי. לא נתתי תשובה, ואמרתי שאשקול זאת. היו כותרות בתקשורת שלא ראיתי אותן. נסעתי ממכללת ספיר ולא ידעתי מה קורה".

מעוז הוסיף: "במדינת תל אביב אסור לדבר על סוג מסוים של גזענות. לי עצמי אין תחושת קיפוח, אבל זכותי לדבר על הדברים הללו שאף שאני מזרחי". לגבי תוכניותיו לעתיד אמר מעוז: "לא יודע אם אלך לפוליטיקה, אף שמציעים לי. 1,800 איש התקשרו אלי, בכו והודו לי ביומיים האחרונים".

ביום חמישי התראיין מעוז לתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10, ובמהלכו אף נשבר ופרץ בבכי. מעוז אמר כי "אחרי שתרמתי לאקסלנס במשך תקופה של יותר מעשר שנים, מילאתי אולמות, הבאתי לקוחות, האמנתי בחופש הדעה, בפלורליזם, שאפשר לחשוב - ולפתע אני ממש מתאכזב. מחזירים אותי ל-10 במאי 1933 (שריפת הספרים על ידי הנאצים, א"מ). ג'ורג' אורוול התגמד בימים האחרונים". לדבריו, "מה שמדאיג אותי (זה) שאנשים מתחבאים. אנשים שדוכאו אומרים לי 'תזרום, תיכנע', אין מה לעשות וזה ממש פוגע בי".

מעוז נשאל על השימוש במילה "לבנים" בהתייחסו לאשכנזים, ואמר כי זו היתה טעות: "הייתי בדיון אקדמי, וכדי להבהיר את הדברים אתה עושה את זה לפעמים בצורה חריפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully