וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחבוט: "לא נסבסד את ממשלת ישראל"

ראשי הרשויות המקומיות הציגו נתונים על פגיעה באזרחים שהביאו, לדבריהם, להחלטה לפתוח בשביתה כללית. הערב ייפגשו ראשי הרשויות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרשויות המקומיות – הערים (כולל 3 הערים הגדולות) והמועצות הודיעו כי יפתחו החל ממחר (שני) בשביתה כללית ללא הגבלת זמן. במסיבת העיתונאים מציגות הרשויות את הנתונים על הפגיעה באזרחים שלדבריהן הובילו לשביתה. לטענתן, השביתה נועדה "להציל את כספם של האזרחים מגל הצעות חוק פופוליסטיות של חברי כנסת ושרים וכן של פקידי מדינה משועממים".

השביתה תכלול את כלל השירותים שנותנת הרשויות המקומית. עובדי הרשויות בכל המוסדות ללא יוצא מן הכלל לא יעבדו ויגיעו לאסיפות הסברה. לא יינתנו שירותי רווחה כלל, לא ינתנו דו"חות, לא תפונה אשפה, לא ייעשו בדיקות ווטרינריות למזון (בשר, עופות, דגים) הנכנס לערים וייפסקו שירותי הניקיון, כולל מיקור חוץ.

בערים ובמועצות צפויות להיערם ערימות זבל וצפויים שיבושי תנועה קשים. ברשויות לא תתקיים קבלת קהל. השיטור העירוני לא יפעל וכן לא ייעשו עבודות אחזקה. חוגים ופעילויות במתנ"סים שמופעלים על ידי הרשויות המקומיות – לא יפעלו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין לפגישה הערב את ראשי מרכז השלטון המקומי במטרה לשמוע את תלונותיהם ולנסות לפתור את הבעיות ולמנוע את השביתה מחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט אמר במסיבת העיתונאים כי "חברי ראשי הערים, אני רוצה להכריז שלשלטון המקומי אין עניין לשבות ומי שחושב שאנחנו מחפשים שביתות טועה ומטעה. אנחנו רוצים לנהל את היישובים עם משאבים וללא טובות, ולשם שינוי אנחנו באים לשר האוצר, לכנסת ולממשלה שבתקופת בחירות מחליטים להריח את הפריימריז ומי שנפגע זה האזרחים". לדבריו, "הממשלה לוקחת מכיס אחד ומעבירה לשני. לדוגמה - צדק חברתי. היו הפגנות בקיץ וקיבלו החלטה שהחל מפסטמבר הבא כל ילדי ישראל יקבלו חינוך חינם מגיל 3. אנחנו מחאנו כפיים והסכמנו אבל מה עומד מאחורי זה? לבנות 2,000 כיתות בעלות של יותר ממיליון וחצי שקל לכיתה. אנחנו יודעים שרשויות גדולות יידרשו לשלם 40 אחוז מעלות הכיתה על חשבונן. מה עשו? לקחו מכיס אחד העבירו לכיס השני. לא התייעצו אתנו, לא דיברו אתנו".

בוחבוט התייחס גם לשינויים בגביית הארנונה. לדבריו, "אנחנו לא מוכנים לסבסד את ממשלת ישראל. אם היא רוצה לבטל ארנונה שתבטל לכולם ולא כל פעם לסקטור אחר". בוחבוט המשיך ואמר כי "שואלים אותי ובצדק מה רע לתת הנחה לאנשי מילואים, לסטודנטים, למשפחות ברוכות ילדים. אנחנו דורשים שראש הממשלה יחליט שכל חוק שיוגש לכנסת יחוייב להיות עמו שיפוי לראשות המקומית. יש לנו רשויות שנמצאות בתכוניות הבראה ומפילים אותם לקרשים".

בהתייחסו למחלוקת סביב מפעל הפיס אמר בוחבוט כי "אני לא מבין את ממשלת ישראל, מדוע כל הזמן היא מסתכלת על מפעל הפיס? הוא הוקם על ידי השלטון המקומי על מנת לבנות גנים ומתנ"סים. אנחנו רוצים לעשות שינויים. האוצר תובע מצד אחד יותר כסף ומצד שני אומרים שכל אזרח שירכוש כרטיס חייב להזדהות עם תעודת זהות ולחתום על טופס למלחמה בהלבנת הון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully