וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 12% בהיקף המשכנתאות בדצמבר

רם עוזרי

15.1.2012 / 13:20

מנתונים שפירסם בנק ישראל עולה כי בחודש האחרון של השנה חלה מגמת התאוששות בשוק המשכנתאות. עם זאת לא חזר השוק לרמה שלפני המחאה החברתית

סך היקף המשכנתאות שנתנו הבנקים במהלך חודש דצמבר עמד על 3.2 מיליארד שקל - עלייה של 12% ביחס להיקף המשכנתאות בנובמבר. כך עולה מנתונים שפירסם היום בנק ישראל. בהשוואה להיקף המשכנתאות טרום המחאה החברתית, מדובר עדיין על היקף נמוך. ביולי ובאוגוסט ניתנו משכנתאות בהיקף של כ-4 מיליארד שקל - גבוה ב-28% מהיקף המשכנתאות שניתנו בדצמבר.

עוד עולה מנתוני דצמבר, כי התאוששות חדה יותר נרשמה במסלולי המשכנתא בריבית קבועה. אלה גדלו ב-17% בהשוואה לנובמבר והסתכמו ב-800 מיליון שקל - רמה הנמוכה ב-5% בלבד מהרמה שנרשמה טרם המחאה החברתית. לעומת זאת, במסלולי הריבית המשתנה, המסוכנים יותר אך היקרים פחות, נרשמה עלייה מתונה יותר של 10%. מסלולים אלה ממשיכים להוות רוב השוק, כאשר היקף ההלוואות בהם עמד על 2.4 מיליארד שקל בדצמבר.

השינוי בהרכב המסלולים מתרחש בהתאם להנחיות של בנק ישראל שהזהיר בתחילת השנה מהסיכון שבריביות משתנות. לאחר שהאזהרות לא יצרו שינוי של ממש בשוק, הטיל הבנק מגבלה רגולטורית לפיה לווה לא יוכל לקחת יותר מ-33% מכלל המשכנתא בריבית משתנה. וכך, בדצמבר ירד היקף המשכנתאות בריבית משתנה לרמה של 75% מכלל המשכנתאות. ביולי עמד שיעור זה על קרוב ל-80%.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully