וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המחאה: 45% מהציבור שינה את הרגלי הצריכה

15.1.2012 / 15:40

מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עולה כי הרגלי הצריכה של הציבור השתנו בחודשים האחרונים וחלק גדול ממנו מונה את המחאה החברתית כגורם העיקרי לכך. "מדובר במעין מרד צרכנים"

45% מהציבור שינה את הרגלי הצריכה בחודשים האחרונים. כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה. עוד מגלה הסקר כי 28% מהעשירים הודו שגם הם שינו את הרגלי הצריכה שלהם בחודשים האחרונים . 38% מציבור הצרכנים בישראל תולה את הסיבה לכך במחאה החברתית. ממצאי הסקר הוצגו היום הכנס איגוד השיווק 2012.

פרופ' דגני, חקר את השינויים בהרגלי הצריכה של האוכלוסייה היהודית בארץ במטרה לבחון האם חלו שינויים בהרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי ומהו הגורם לכך, האם חלו שינויים בהרגלי הצריכה בעקבות השפעת המיתון או המחאה החברתית, או שהציבור מצוי כיום בעיצומה של מגמת 'אתחול מותגים' – העדר נכונות לרכוש מוצר ממותג בכל מחיר.

שליש מציבור הצרכנים (33%) מוציא היום, באופן כללי, וברוב נושאי הצריכה שלו, פחות מאשר בעבר. זוהי אוכלוסייה אשר מתקשה לגמור את החודש, ובהדגשה היא מורכבת מגילאי 35-54, אנשים צעירים בלב קבוצת 'כוח העבודה' הלאומי, שהכנסת משק הבית שלהם עד 8,000 שקל נטו לחודש, חלקם עד 12 אלף שקל נטו, זוגות צעירים רבים, חלקם הניכר מזרחיים, ובהדגשה - תושבי חיפה והפריפריה הצפונית. ואילו 46% מקבוצת הגמלאים, קונה "רק מה שהכרחי".

38% מציבור הצרכנים בישראל, כ-700 אלף משקי בית, מסבירים את השינויים הנ"ל, ועוד שינויים בדפוסי הצריכה שלהם, במחאה החברתית.

אולם גם 28% מקבוצת הפנסיונרים האמידים 'גיל הזהב עם נוחות' (על פי Mosaic Israel - סיווג הצרכנים הלאומי והבינלאומי של גיאוקרטוגרפיה), מוציאים גם הם היום פחות, ואילו כשליש (32%) מ'קבוצת העושר והשפעה' קונים היום 'את אותם מוצרים כתמיד, אבל... של מותגים יותר זולים', ורק חלקם מסביר זאת ב'איפוק' כלכלי שהם נוקטים מחשש להרעה במצב הכלכלי של משפחתם: חשש ממיתון כלכלי במשק.

"התופעה היותר בולטת שעלתה במחקר, והיא 'טרנד' בינלאומי חדש יחסית, נוגעת למעין מרד של צרכנים, המושפע מהפקעת מחירים של יצרני מותגים רבים ושל עולם הממכר, המבקש לעצמו, יותר ויותר, נתחי רווח מופקעים", מסביר פרופ' דגני.

"על כן, שני שלישים מהציבור בישראל (66% !) בוחנים היום מחדש את הערך האמיתי של כל מותג - האם שווה לשלם עבורו את המחיר המבוקש? פרופ' דגני מכנה תופעה זו, תופעת 'אתחול המותגים' – ReBrrandQuity דהיינו Reset of Brand's Equity – קרי, כל מותג יצטרך מן ההתחלה להצדיק את מחירו, משום שאנו, 'הצרכנים החדשים', עוצרים במודע את התאווה המסורתית לרכוש מותגי יוקרה, מפני הצורך והמודעות שאין סיבה לרכוש אותם בכל מחיר נתון. שיוכיחו שנית "מלמטה" שכן, או ירדו במחיר", מסכם פרופ' דגני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully