וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיפוח? שלמה מעוז מכהן ב-15 דירקטוריונים

אורן מג'ר ונועם בר

16.1.2012 / 8:32

מלבד תפקידו ככלכלן ראשי בבית ההשקעות אקסלנס נשואה משמש מעוז דירקטור ב-15 חברות, שלוש מהן בורסאיות. מעוז ימשיך ככל הנראה להיות עסוק גם לאחר פיטוריו מאקסלנס

שלמה מעוז, הכלכלן שהודח מבית ההשקעות אקסלנס בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת, ובעיקר לאחר שטען כי "לאומי הוא בנק של לבנים", הוא דמות מוערכת ומוכרת בשוק ההון. מבדיקת TheMarker עולה כי מלבד תפקידו ככלכלן ראשי בבית ההשקעות אקסלנס נשואה, מכהן מעוז כדירקטור ב-15 חברות, מהן שלוש חברות בורסאיות - הכשרת הישוב, סנו ואפקון טכנולוגיות.

בתפקידו ככלכלן הראשי של אקסלנס, השתכר מעוז כמיליון שקל בשנה, כשהוא עובד בחברה במה שמוגדר משרה שאינה מלאה. מעוז, אגב, מכהן באקסלנס בתפקיד נוסף: דירקטור בחברת קרנות הנאמנות.

בחברת הכשרת הישוב , העוסקת בתחום הנדל"ן, הבנייה והאנרגיה - ומחזיקה בין השאר בעיתון "מעריב" - משמש מעוז כיו"ר הדירקטוריון. ההערכה היא ששכרו בחברה מסתכם ב-360 אלף שקל בשנה, וב-2008 אושר לו תשלום מיוחד של 300 אלף שקל בשל תרומה חריגה לדירקטוריון.

בסנו ואפקון מכהן מעוז כדירקטור חיצוני, וההערכה היא שהוא משתכר בכל אחת מהן כ-100 אלף שקל בשנה. בנוסף משמש מעוז כדירקטור בדיסקונט חיתום והנפקות, בדפנה קופות גמל, בתרכובות ברום, בצים, ברותם אמפרט בנגב ועוד. הוא גם מכהן כדירקטור בשתי חברות הנושאות את שמו: שלמה מעוז השקעות אירופה ושלמה מעוז השקעות תל אביב.

דירקטור או דירקטור חיצוני נהנה מתשלום המכונה גמול. הגמול ניתן עבור השתתפות בישיבות, גמול שנתי וגמול בגין קבלת החלטות בכתב. הסכום מחושב בהתאם לגודל החברה. הגמול השנתי נע בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים.

כל התפקידים מבטיחים כי מעוז ימשיך להיות עסוק מאוד: כך למשל, בדו"ח הדירקטוריון ל-2010 של דפנה קופות גמל, שגם בה מכהן מעוז כדירקטור, מופיע כי מעוז השתתף ב-28 ישיבות השקעות וביקורת. באותו הדו"ח מופיע תחת סעיף התעסקות עיקרית נוספת: "מרצה בתחום כלכלי פיננסי". עם שפע תפקידים ובלי תפקיד "הפרנזטור" של אקסלנס נשואה, נראה כי למעוז ייוותר עתה זמן רב עוד יותר להתרכז בהופעות בפני קהל.

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה מעוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully