וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה המועד האחרון להגשת מועמדות למנכ"ל לאומי

סיון איזסקו

16.1.2012 / 10:41

המפקח לשעבר על הבנקים ומנכ"ל כלל ביטוח לא ממהרים להגיש את מועמדותם ובכך גוברים סיכוייה של ראש החטיבה העסקית בבנק, רקפת רוסק-עמינח להתמנות לתפקיד

יו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, הודיע הבוקר כי הוא נעתר לבקשות שהופנו אליו והחליט לדחות את המועד האחרון להגשת מועמדויות לתפקיד עד ליום חמישי הקרוב, 19 בינואר. במקור היום היה אמור להיות היום האחרון להגשת מועמדות אולם, כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker, שניים מהמועמדים הטבעיים להתמודדות מול רקפת רוסק-עמינח טרם הגישו מועמדות.

רוני חזקיהו, לשעבר המפקח על הבנקים, ושי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח - שני המנהלים הנחשבים כבעלי סיכויים גבוהים בהתמודדות מול ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי , רקפת רוסק-עמינח, על תפקיד מנכ"ל הבנק - לא הגישו מועמדות לתפקיד, כך טוענים מקורביהם בשיחות עם TheMarker.

היום הוא המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל לאומי במקומה של גליה מאור שהודיעה בתחילת החודש על רצונה לפרוש במהלך הרבעון השני של השנה.

ועדת האיתור, בראשות יו"ר הבנק דוד ברודט, הבהירה כי "במידת הצורך עשויה הוועדה לפנות גם באופן יזום לאנשים שהיא תראה בהם מועמדים ראויים לתפקיד".

טלמון אמר למקורביו כי אין בכוונתו להגיש מועמדות לנוכח העובדה כי הוא מכהן כעת בתפקיד בעל אחריות רחבה. "אנשים רציניים שמכהנים כעת בתפקידים לא יגישו מועמדות כי יש להם אחריות כלפי בעלי המניות, העובדים והלקוחות", אמר טלמון למקורביו. מקורב אחר לטלמון תהה "איך טלמון יכול להגיש מועמדות, איזה מסר זה יעביר לארגון - שהוא נמצא אצלו בעדיפות שנייה".

מקורבים לחזקיהו ששוחחו עמו בסוף השבוע אמרו ל-TheMarker כי אין בכוונתו להגיש מועמדות לתפקיד המנכ"ל כדי לשמש עלה תאנה להליך בחירתה של רוסק-עמינח לתפקיד. מקורביו אמרו כי חזקיהו יתמודד לתפקיד אם יקבל את הרושם כי הוועדה רואה בו מועמד בעל פוטנציאל משמעותי להיבחר.

מנהלים אחרים ששמם עלה כמועמדים לתפקיד אמרו אף הם כי אין בכוונתם להגיש מועמדות לתפקיד נוכח מחויבויותיהם כלפי החברות אותם הם מנהלים, ואי הנעימות שהתמודדות כזו עלולה ליצור מול בעלי השליטה בחברות.

מוסד ועדת האיתור הוא חדש יחסית בבנקים, ועד כה יושם רק פעמיים - בעת בחירת ציון קינן לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים ובעת מינויו של ראובן שפיגל לתפקיד מנכ"ל בנק דיסקונט. הביקורת על הליכים אלה היתה ששני המועמדים שנבחרו כבר סומנו מראש כמנכ"לים המיועדים, עוד לפני שמונתה הוועדה. לאור ביקורת זו ניתן להבין מדוע חלק מהמנהלים המעוניינים להתמודד על תפקיד הנהלת הבנק מתלבטים אם להגיש מועמדות, ומעדיפים כי ועדת האיתור תפנה אליהם אם תמצא אותם מועמדים ראויים.

חבר דירקטוריון בלאומי טוען כי בניגוד לחששות כי רוסק-עמינח כבר סומנה מראש, הליך הבחירה בלאומי יהיה שונה מבבנקים אחרים, מכיוון שבלאומי אין בעל שליטה. "כשיש בעל שליטה הוא מסמן את המנכ"ל, וועדת האיתור מיישרת קו. אצלנו ועדת האיתור מורכבת מחמישה דירקטורים עצמאיים שיעבירו את ההחלטה לדירקטוריון, שמורכב מ-15 דירקטורים, שלכל אחד מהם יש דעה משלו. לכן לא נכון לטעון כי הליך האיתור בלאומי מכור מראש".

פרסום ראשון: 8:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully