וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר בכירי אסם לא יעלה - שכר הזוטרים דווקא כן

עדי דברת-מזריץ

16.1.2012 / 14:02

דירקטוריון קבוצת אסם קבע כי החל מחודש אפריל יקבלו בעלי השכר הנמוך בחברה תוספת של 5% לשכרם. התוספות יינתנו בשיעורים יורדים עד לתקרת שכר של 15 אלף שקל

אחרי שטראוס, גם אסם מבטלת את תוספות השכר לבכירים ותיתן תוספת של 5% בשכר למקבלי השכר הנמוך. מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן, מסר בחודש ספטמבר על כוונתו לבטל את התוספות המתוכננות לשכר הבכירים באסם והעברת הסכום לטובת עובדי הקבוצה המשתכרים פחות מהשכר הממוצע במשק. לא מדובר בהורדת שכר לבכירים אלא בהקפאת השכר הקיים.

בהחלטת הדירקטוריון נקבע כי לבעלי השכר הנמוך בקבוצה תינתן, החל מאפריל, תוספת של 5%. מעל שכר זה ועד לתקרה של 15 אלף שקל ברוטו יינתנו תוספות שכר בשיעורים יורדים ביחס הפוך לגובה המשכורת.

יו"ר מועצת המנהלים, דן פרופר, ומנכ"ל הקבוצה, גזי קפלן הודיעו כי הם מקווים שגם חברות נוספות במשק ינקטו בצעדים דומים לאור המצב הכלכלי במשק וההקצנה שחלה בפערי השכר.

אסם מעסיקה 4.700 עובדים. החברה סירבה למסור את מספר העובדים המדוייק שיהנה מהמהלך אך מסרה כי יש אלפי עובדים בחברה שמרויחים שכר הנמוך מ-15 אלף שקל. מדובר בעיקר בעובדי המפעלים. כמו כן, נמסר כי העליה בשכר מתייחסת לשכר הבסיס ובפועל שכר העובדים גבוה יותר בשל תוספות שונות כמו תוספות על משמרות לילה.

שטראוס הודיעה על צעד דומה לפני כחודש. שטראוס הודיעה אז על מהלכים, שכללו בנוסף להורדת מחירים, גם קליטת מאות עובדי חברות כוח האדם ותוספת שכר של 3%-5% לעובדים בעלי רמות השכר הנמוכות בחברה ומתן 100 מלגות לילדי עובדים עבור לימודים אקדמיים. אולם לפני כשבוע פורסם כי שטראוס פיטרה עשרה עובדים בדרגות ביניים ממחלקת השיווק ובהמשך תפטר עשרות אנשים נוספים. מדובר בעיקר עובדים שגויסו במיוחד מחברות אחרות או עובדים שנמצאים בחברה זמן קצר.

מאסם נמסר בתשובה לשאלת TheMarker כי אין לחברה תוכניות לפטר עובדים.

בעוד ששטראוס השקיעה במהלכי שיפור תנאי העובדים סכום מוערך ב-40 מיליון שקל, באסם הסבירו כי מקור תוספת השכר לעובדים זוטרים בתוספת שכר שיועדה לבכירים אך הוסתה לכיוון העובדים הזוטרים, כך שתקציב החברה לא השתנה.

באסם ביצעו מספר מהלכים לאור המחאה החברתית, בהם הקפאת העלאת מחירים שתוכננה לחודש יולי והורדת מחירים של 35 מוצרים בשיעורים של 5%-10% ומתן קופון הנחה למטרנה החל מנובמבר לאחר שקיבלו איום בחרם מיוזמי מחאת הקוטג' ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א.

אסם הציגה דו"חות חיוביים יותר לרבעון השלישי של 2011 מחברות אחרות בתחום מוצרי הצריכה, דוגמת שופרסל, מגה ושטראוס. במהלך הרבעון החברה רשמה גידול של 5.9% במכירות ל-1.043 מיליארד שקל ועלייה של 2.8% ברווח התפעולי ל-138 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully