וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח: "משקיעים בחו"ל בגלל התקשורת"

נועם בר

16.1.2012 / 16:34

בפגישה שנערכה בין מנכ"לי חברות הביטוח לשר האוצר יובל שטייניץ אמרו המנכ"לים כי העליהום התקשורתי הבלתי מוצדק עליהם גורם להם להשקיע בחו"ל כי שם הם חסינים לביקורת

חברות הביטוח מגיבות באדישות לרצון משרד האוצר לעודד את המוסדיים להשקיע בישראל על חשבון יציאה לחו"ל, ואמרו היום בתגובה כי בהשקעות בחו"ל הם מוגנים מפני הביקרות התקשורתית. בפגישה השתתפו בכירי משרד האוצר ומנכ"לי חמשת חברות הביטוח הגדולות.

בפגישה הסגורה שקיימו היום מנכ"לי חברות הביטוח עם שר האוצר יובל שטייניץ ובכירי משרדו הם התלוננו לו על עליהום תקשורתי הקיים נגדם כיום, לטענתם, סביב נושא הסדרי החוב ודמי הניהול שגובים הגופים המוסדיים במוצרי החיסכון הפנסיוני. מנכ"לי החברות התמרמרו כי התקשורת בישראל מקיימת נגד החברות במשק, בכללן חברות הביטוח, מערכה תקשורתית והביעו דאגה מפגיעה תדמיתית מתמשכת בחברות הביטוח.

לדברי נציגי חברות הביטוח, השקעות החברות בחו"ל הן התוצאה של המערכה שמקיימת התקשורת נגד גופים מוסדיים וההתנהלות בהם. "אם אנחנו נותנים הלוואה לגוף חיצוני ולא ישראלי אין את העליהום הזה, אז בתנאים שווים אני מעדיף להשקיע בחו"ל. שם בחו"ל לא סופגים את מפח הנפש הזה ולא באים אליך בטענות למה נתת הלוואה לגוף כזה או אחר", אמר אחד המנכ"לים שהשתתפו בפגישה.

בחברות הביטוח טענו כי המערכה התקשורתית נגד קשרי ההשקעות הקיימים בין הקבוצות הגדולות במשק וגורמת למוסדיים לתת לחברות הלוואות מכספי הציבור בצורה בלתי מבוקרת, אינה מוצדקת ונהנית מפופוליזם. המנכ"לים תקפו גם את המערכה התקשורתית המתקיימת בשנתיים האחרונות נגד דמי הניהול היקרים הנגבים בחיסכון הפנסיוני. לטענתם, גם כאן מדובר בעליהום ובטענות לא מוצדקות. על פי משתתפים בפגישה, במשרד האוצר הסכימו למרבית הטענות והגיבו כי גם אם בבסיס הנושאים הללו יש אמת מסוימת, מדובר במערכה לא מוצדקת שגובלת בעליהום.

בפגישה שנקבעה לבקשת איגוד חברות הגמל השתתפו מנכ"ל מגדל יונל כהן, מנכ"ל כלל שי טלמון, מנכ"ל הפניקס אייל לפידות, מנכ"ל הראל מישל סיבוני, מנכ"ל מנורה מבטחים מוטי רוזן, יו"ר איגוד חברות הביטוח עופר אליהו ויו"ר התאחדות חברות הביטוח זאב אבן חן. מצד האוצר השתתפו בפגישה שר האוצר יובל שטייניץ, סגן שר האוצר יצחק כהן, הממונה על שוק ההון עוד שריג וממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר דורון כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully