וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק תבצע הנפקה בוול סטריט במאי

סוכנויות הידיעות

16.1.2012 / 22:18

האם ההנפקה הגדולה בהיסטוריה בדרך למימוש? בלוג טכנולוגי בארצות הברית פירסם כי הרשת החברתית תבצע הנפקה באמצע השנה הנוכחית, אולם "ייתכנו עיכובים"

ההנפקה הראשונה של פייסבוק לציבור, שצפויה להיות הגדולה בהיסטוריה של מניות אינטרנט, תצא לפועל במאי 2012, כך מדווח בלוג הטכנולוגיה AllThingsD. על מנת לקיים את ההנפקה במאי הקרוב, פייסבוק תהיה חייבת להגיש את מסמכי ההנפקה (IPO) בחודש הקרוב. עם זאת, נכתב בבלוג, כי המועד אינו סופי וכי ההנפקה עלולה להידחות מסיבות שונות.

ההנפקה של פייסבוק צפויה להיות הנפקת האינטרנט הגדולה ביותר בהיסטוריה. על פי פרסומים קודמים, הרשת החברתית הגדולה בעולם צפויה לגייס 10 מיליארד דולר לפי שווי חברה של 100 מיליארד דולר - פי 5, לשם השוואה, משוויה הנוכחי יאהו.

פייסבוק תוביל גל של הנפקות אינטרנט שיהיה הגדול ביותר מאז 1999. עוד 14 חברות אינטרנט צפויות לצאת לבורסה בניו יורק השנה, והיקף הגיוס עשוי להגיע ל-11 מיליארד דולר לפי חישובים של בלומברג. ב-1999, בשיא פריחת בועת הדוט.קום, היקף ההנפקות עמד אז על 18.5 מיליארד דולר.

הגידול המהיר במכירות פייסבוק עשוי לפתות משקיעים לרכוש את מניות הרשת החברתית הגדולה בעולם, אולם מנגד, תנודתיות שוקי המניות ומשבר החובות באירופה עלולים לבלום את קצב יציאת חברות להנפקות. פייסבוק בוחנת גיוס של 10 מיליארד דולר לפי שווי של 100 מיליארד דולר ויותר, אמר מקור בחברה לפני כחודש. מכירותיה ב-2012 צפויות לזנק ב-52%-62% מרמה שנתית של 4.3 מיליארד דולר השנה, לפי אנליסטים ב-EMarketer. שוק הפרסום בבאנרים צפוי לגדול ב-24% ל-12.3 מיליארד דולר בשנה הקרובה.

בראיון שהעניק לאחרונה ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, כי הוא מקווה שפייסבוק תהיה מספיק גדולה בעתיד הקרוב מבחינת היקף הפעילות ומספר העובדים כדי להשתייך לאותה קטגוריה של ענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט אפל, גוגל ואמזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully