וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות שקיעת הקונקורדיה לביטוח: 800 מיליון דולר

17.1.2012 / 9:17

כך מעריכים אנליסטי ביטוח בעקבות התנגשותה של ספינת התענוגות בשרטון מול חופי איטליה. בין החברות העומדות בפני תביעות פיצויים: אסיקורציוני ג'נרלי, חברת RSA וקבוצת XL

התאונה של הספינה קוסטה קונקורדיה שהתנגשה בסלעים סמוך לחופי איטליה עלולה לעלות לחברות הביטוח כ-800-600 מיליון דולר - כך לפי ניק ג'ונסון, אנליסט ביטוח בחברת ההשקעות נומיס.

בין החברות העומדות בפני תביעות פיצויים בעקבות התאונה נמצאת חברת הביטוח הגדולה באיטליה אסיקורציוני ג'נרלי, חברת RSA וקבוצת XL, כך מסרו שלושה מקורבים לנושא לבלומברג. האנובר רה, חברת ביטוח המשנה הרביעית בגודלה בעולם, דיווחה כי תפסיד יותר מ-10 מיליון יורו כתוצאה מהתאונה בה נהרגו 6 נוסעים כאשר הספינה, עם 4,200 נוסעים עליה פגעה בסלעים בסמוך לחופי איטליה.

ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה טובעת, ינואר 2012. AP
בין החברות העומדות בפני תביעות פיצויים בעקבות התאונה נמצאת חברת הביטוח הגדולה באיטליה אסיקורציוני ג'נרלי, חברת RSA וקבוצת XL/AP

העלות לחברות הביטוח תעבור כנראה את רף 500 מיליון דולר ששולמו על ידי חברות ביטוח לאחר אסון דליפת הנפט של אוניית אקסון ואלדז שפגעה בשונית בשנת 1989 לאחר שסטתה ממסלולה.

ספינת התענוגות האיטלקית, שבבעלות חברת קרניבל קורפ של מיקי אריסון, עלתה על שרטון בקרבת חופה המערבי של איטליה בליל שבת. הקונקורדיה, שנבנתה ב-2006, היתה במסע בים התיכון מרומא, עם עצירות בסאבונה, מרסיי, ברצלונה, פאלמה דה מיורקה, קליארי ופלרמו. מרבית הנוסעים בה היו איטלקים, וכמות לא קטנה של נוסעים היו צרפתים וגרמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully