וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופית

אחרי שהורידה את דירוג האשראי של צרפת - ממקורות המימון העיקריות של קרן החילוץ האירופית, מורידה סוכנות S&P גם את הדירוג של הקרן עצמה. גם מוד'יס בוחנת את דירוג צרפת

חברת דירוג האשראי S&P הורידה הבוקר (שני) את דירוג האשראי של קרן החילוץ האירופית מדרגת AAA לדרגת AA+. החלטה זו מגיעה אחרי חודשים רבים בהם הספק בנוגע לדירוג האשראי המושלם של הקרן התגברו בעקבות התרחבות משבר החובות האירופי בחודשים האחרונים וכבר בדצמבר הזהירה הסוכנות מפני הורדת דירוג מתקרבת.

אנשי הקרן טענו כי ההחלטה על הורדת הדירוג לא תפחית מיכולתה להלוות סכומים בהיקף של 558 מיליארד דולר. קלאוס רגלינג אמר כי "לקרן יש אמצעים מספקים על מנת לעמוד בהתחייבויותיה תחת התנאים הקיימים עד כניסת מנגנון היציבות האירופאי לפעילות ביולי 2012". לעומתו, נשיא הבנק האירופי מריו דרגהי טען בפני הפרלמנט האירופי כי "להורדת הדירוג יהיו תוצאות". לדבריו, "הקרן תיאלץ להפחית מהלוואותיה או להשיג מקורות מימון נוספים".

צעד זה של S&P מגיע לאחר שביום שישי איבדה צרפת את דירוג האשראי המושלם שלה. במקביל הורידה הסוכנות גם את דירוג האשראי של אוסטריה, שגם היתה בעלת דירוג מושלם, של איטליה ושל ספרד. להורדת הדירוג לצרפת היתה השפעה על ההחלטה הנוכחית להורדת דירוגה של קרן החילוץ, מכיוון שצרפת מהווה את אחד ממקורות המימון העיקריים שלה.

בתוך כך הודיע גם סוכנות מודי'ס כי תשקול את תחזית האשראי היציבה שלה לגבי הדירוג של צרפת במהלך הרבעון הראשון של 2012. זאת נוכח הלחץ המופעל על הדירוג. ממשלת צרפת טענה כי הודעה זו של מודי'ס מאשררת את דירוגה המושלם. "סוכנות אחת הורידה את הדירוג ואילו השנייה הותירה אותו על כנו", אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. "התפקיד שלי הוא לא להקשיב למה אנשים אומרים אלא רק למה שקורה באמת בכלכלה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully