וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני חזקיהו הגיש מועמדותו לתפקיד מנכ"ל לאומי

סיון איזסקו

17.1.2012 / 12:24

לאחר התלבטות בת מספר ימים הגיש המפקח לשעבר על הבנקים את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל בנק לאומי. יתמודד מול רקפת רוסק-עמינח שהגישה את מועמדותה לפני מספר ימים

המפקח לשעבר על הבנקים, רוני חזקיהו, הגיש הבוקר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל בנק לאומי לאחר שבימים האחרונים התלבט אם להגיש את המועמדות או להמתין לוועדת האיתור שתפנה אליו. חזקיהו הגיש הבוקר את המועמדות, באיחור לעומת המועד המקורי שהיה יום שני השבוע ולאחר שיו"ר בנק לאומי, דוד ברודט, האריך את המועד האחרון להגשת מועמדות על מנת לאפשר לחזקיהו להצטרף למירוץ.

כרגע מסתמן כי ההתמודדות תהיה בעיקר מול ראש החטיבה העסקית והמשנה למנכ"ל, רקפת רוסק-עמינח, אשר הגישה את מועמדותה לתפקיד באופן רשמי לפני מספר ימים.

ועדת האיתור תבחן את כל המועמדים שיגישו מועמדות עד ליום חמישי הקרוב, ולאחר מכן, במידת הצורך, תפנה מיוזמתה לאנשים שעשויים להיות מועמדים ראויים לתפקיד המנכ"ל. ועדת האיתור תגיש באמצע פברואר את רשימת המועמדים שנמצאו ראויים לתפקיד. דירקטוריון הבנק, בהרכבו המלא, הוא שיקבל את ההחלטה לגבי זהות המנכ"ל הבא של הבנק.

רוני חזקיהו סיים לפני שנה קדנציה מוצלחת של ארבע שנים כמפקח על הבנקים באחת התקופות הסוערות במשק, ולפני כן מילא במשך כ-30 שנה תפקידי מפתח ניהוליים בבנקי הפועלים ודיסקונט, הן בישראל והן בחו"ל. למרות הניסיונות להדביק לו תווית של מי שנשבה בקסמיו ואולי אף בכיסיו העמוקים של טייקון כמו תשובה, חזקיהו זוכה להערכה רבה במערכת הבנקאית ובמשק.

רוסק-עמינח, רואה חשבון בהשכלתה, שימשה בעבר עוזרת אישית של מאור, ולאחר מכן התקדמה בפירמת ראיית החשבון סומך חייקין עד לתפקיד המנכ"לית. ב-2004 חזרה לבנק לאומי כראש החטיבה העסקית, כשהיא בת 38 בלבד, והיתה לחברת ההנהלה הצעירה ביותר בבנק.

בגיל 20 היא שימשה מרצה בפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, תפקיד שבו המשיכה למלא במשך כ-14 שנה. רוסק-עמינח גדלה ברמת אביב, והיא בוגרת לימודי כלכלה, מינהל עסקים ומשפטים בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת תל אביב, ובעלת תואר שני במינהל עסקים. בגיל 34 כבר שימשה מנכ"לית של משרד רואי חשבון סומך חייקין KPMG. בגיל צעיר סומנה על ידי רבים כמי שתגיע רחוק. כיום היא גרה ברמת השרון, עם בעלה, ראם עמינח, תא"ל בצה"ל, שנכנס באחרונה לתפקיד היועץ הכלכלי לרמטכ"ל, ושתי בנותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully