וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסיה: המסחר באחד העם נסגר בעליות

שלי אפלברג

17.1.2012 / 16:52

הבורסות באסיה ואירופה עלו ובעקבותיהן גם הבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100עלו ב-1.3%, מדד הבנקים זינק ב-2.3% ומדד נדל"ן 15 עלה ב-2.4%

המסחר בבורסה בתל אביב החל את יום המסחר בעליות שערים של כ-1% שהתחזקו מעט, בהמשך לעליות שהחלו בבוקר באסיה והמשיכו לאירופה ולחוזים העתידיים על המדדים המובילים בארצות הברית.

מדד ת"א 25 סגר בעלייה של 1.3% ות"א 100 טיפס ב-1.3%. ת"א בנקים זינק ב-2.3% ונדל"ן 15 התחזק ב-2.4%. מדד ת"א נפט וגז הוסיף 1.5% ומדדי התל בונד נסחרו ללא שינוי ניכר. מדד הפחד הישראלי ירד בכ-5%. מחזור המסחר הסתכם במיליארד שקל בלבד.

נראה, כי מתחילת השנה החליטו המשקיעים לקחת מעט יותר סיכון: קרנות המניות רשמו גיוסים של 30 מיליון שקל בשבוע האחרון, ולא פדיונות כבדים כפי שנראו בחודשים הקודמים.

זיו ספיר, מנהל דסק לקוחות פרטיים במגדל שוקי הון, ציין כי "המסחר בשוק מושפע יותר מאירופה מאשר מישראל. כולם מחכים לראות את ההתפתחויות באירופה והדו"חות הכספיים בארה"ב". ספיר ציין גם כי מניות הגז והנפט מתקנות במעט מעלה את הירידות של הימים האחרונים.

לדברי ספיר, מדדי התל בונדים ממשיכים במגמה החיובית, אך הוא "אני לא מאמין שהעליות במגזר זה ימשיכו בקצבים הללו". ספיר אומר כי גם מגזר זה מושפע מהאופוריה, אך "יש לשים לב כי אנחנו עדיין נסחרים בהמתנה, שכן מחזורי המסחר מאוד נמוכים יחסית לחודש ינואר ואין בקרב המשקיעים ביטחון בשוק".

"כולם מחכים לנפילה הבאה של אירופה, שיבוא עוד שר אוצר או ראש מדינה ויגיד משהו לא טוב ואז נראה את אג"ח של איטליה שבות להיסחר מעל תשואה של 7%". עם זאת, מציין ספיר כי "ההנפקות המוצלחות האחרונות באירופה הורידו מעט את הלחץ מהמשקיעים".

ספרד גייסה 4.88 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח ל-12 ו-18 חודשים, שנחשבה למוצלחת בזכות ריבית נמוכה שבה נמכרו האג"ח. היתה זו הנפקת האג"ח הראשונה מאז הורדת הדירוג של ספרד ועוד 8 מדינות בגוש היורו ביום שישי על ידי S&P.

תשואת האג"ח ל-10 שנים של ספרד יורדות עתה ל-5.098%. תשואת האג"ח של איטליה יורדת ל-6.48%. התשואה של צרפת, שאיבדה את דירוג האשראי המושלם שלה ביום שישי, יורדת ל-2.994%.

3 ימים לאחר הורדת הדירוג של 9 מדינות בגוש היורו, בהן צרפת, הורידה אתמול סוכנות הדירוג סטנדרט אנד פורס (S&P) גם את דירוג האשראי המושלם של קרן החילוץ האירופית (EFSF) מ-AAA ל-AA פלוס.

מנכ"ל קרן החילוץ, קלאוס רגלינג, מיהר להוציא תגובה מרגיעה לשווקים: "הורדת הדירוג בדרגה אחת בלבד לא תפחית מכושר ההלוואה של הקרן", שהיקף הסיוע שלה למדינות עתירות החוב עומד על 440 מיליארד יורו.

מניות במרכז

מניית הפועלים נסחרה על רקע הידיעה כי הפרקליטות החליטה לסגור את תיק החקירה נגד ציון קינן , מנכ"ל בנק הפועלים, בעניין מעורבותו בהלוואה שקיבל דני דנקנר בשל חוסר ראיות. לדברי עדי סקופ מ-IBI, "מדובר בחדשות טובות לבנק שלא יצטרך לעבור טלטלה בצמרת הניהולית. בזמן של האטה בפעילות הכלכלית ומשבר פיננסי באירופה, הדבר האחרון שהבנק צריך זה אובדן אמון בהנהלה". סקופ מסייג דבריו באומרו כי "עדיין לא נאמרה המילה האחרונה מצד בנק ישראל בעניין, אך להערכתי קינן ובנק הפועלים יכולים לנשום לרווחה".

המסחר במניית אייס דיפו רשת עשה זאת בעצמך נעצר בשל בקשת החברה להקפאת הליכים - למרות התנגדות בעלי השליטה.

פרוטרום הודיעה על רכישה נוספת של חברת טעמים, הפעם בסלובניה. בעבור 56% ממניות ETOL תשלם פרוטרום 20 מיליון יורו.

די מדיקל נסחרה על רקע הודעתה כי החברה הבת Spring Health Solutions חתמה על הסכם לא בלעדי לשנתיים להפצת סט אינפוזיה ספרינג בארצות הברית.

משרד הבריאות של הונג קונג הורה לאחד מסיטוני התרופות במדינה להסיר מהמדפים אצווה של התרופה Allopurinol של טבע. התרופה מיועדת לטיפול בעודף של חומצת שתן בנוזל הדם וסיבוכים שנובעים ממנה כמו מחלת הצינית שמתאפיינת בהתפרצות של דלקת פרקים.

אנלייט נסחרה בירידה על רקע הידיעה כי דירקטוריון החברה אישר הנפקת זכויות של 18 מיליון שקל לבעלי המניות בחברה.

כלכלית ירושלים זינקה היום על רקע הודעתה כי היא שוקלת לרכוש את אחזקות הציבור של החברה הבת מבני תעשיה . הציבור מחזיק ב-20% ממבני תעשייה שנסחרת נכון להיום לפי שווי שוק של 1.76 מיליארד שקל. המשמעות היא שכלכלית ירושלים תיאלץ להוציא לפחות 350 מיליון שקל לצורך המיזוג.

מניית בנק מזרחי טפחות נסחרה על רקע הנפקת אג"ח בהיקף של 400 מיליון שקל שתתבצע היום ותכלול הנפקה חדשה של סדרת אג"ח, סדרה 35, והרחבה של סדרה 33 שנסחרת כעת בבורסה בהיקף של מיליארד שקל ערך נקוב. הנפקה זו מתווספת להנפקת חוב בהיקף של 2.2 מיליון שקל שביצע מזרחי ב-2011. הכשרה אנרגיה

הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי נסחרה על רקע ההסכמות עם ממשלת אלבניה לרכישת 3 רישיונות חיפושים בים האדריאטי. המשקיעים ממתינים לחתימה רשמית.

מכתשים אגן סיימה היום הנפקת אג"ח בשווי של 1.08 מיליארד שקל במטרה למחזר את חובותיה ולאפשר מימון המשכי להתרחבות החברה. החברה הודיעה כי היא מפעילה את זכותה להקצאה נוספת בשל ביקושי יתר גדולים מהציבור. כמחצית מהגיוס מגיע מהרחבת סדרה ב ' שמועד פירעונה הסופי הינו ב-2036.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully