וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין דחפה את וול סטריט לעליות; קרניבל צללה ב-14%

נמרוד הלפרן

17.1.2012 / 23:25

צ'ק פוינט ו-RIM זינקו ב-8%; סיטי נפלה ב-8%; הנפט מעל 100 דולר; הגז הטבעי בשפל של עשור

בורסות וול סטריט, שהשלימו ביום שישי שבוע שני ברציפות של עליות, נסגרו במגמה חיובית ביום המסחר הראשון של השבוע, לאחר שנתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בסין, חיזקו את ההערכות כי ממשלת סין תנקוט בצעדים לעידוד הצמיחה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בגרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - אף הם תמכו במדדים.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.5%; מדד S&P 500 , אשר ירד ביום שישי בראשונה זה חמישה ימים על רקע הורדות דירוג האשראי של שורת מדינות בגוש היורו, טיפס היום ב-0.4%. מדד נאסד"ק הוסיף 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.85%. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזכרון של מרטין לותר קינג.

בשוק הסחורות נרשמו עליות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 100.71 דולר לחבית, עלייה של 2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הגז הטבעי למסירה בפברואר נסגרו בניו יורק במחיר של 2.49 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (Btu) - הסגירה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2002 - לאחר נפילה של 6.8%. החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 1,655.6 דולר לאונקייה, עלייה של 1.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

נתוני מקרו

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום חדשות חיוביות, לאחר שפעילות מגזר הייצור באזור ניו יורק צמחה החודש בשיעור החד ביותר זה תשעה חודשים, על רקע שיפור בהזמנות, מכירות והתעסוקה.

מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק (מדד אמפייר סטייט) עלה בינואר לרמה של 13.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל - לעומת רמה של 8.2 נקודות בדצמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. כלכלנים צפו כי המדד יעלה לרמה של 11 נקודות לעומת מדד של 9.5 נקודות שעליו דווח במקור בדצמבר. מדד חיובי משקף צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד שלילי מצביע על התכווצות הפעילות.

"זה משקף את השיפור בביקוש", אמר האסטרטג הבכיר מילן מולריין מחברת TD סקוריטיס. "נרשמת האצה בקצב ההתאוששות. אנו מתחילים לראות סימנים לכך שהכלכלה מתחילה לצבור תנופה חזקה בהמשך לסוף השנה שעברה".

מוקדם יותר פורסמו נתוני מקרו מעודדים גם בגרמניה ובסין. בטחון המשקיעים בגרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - רשם בינואר את הזינוק החד ביותר מעולם, לפי נתונים שפורסמו היום. מדד בטחון המשקיעים קפץ החודש לרמה של מינוס 21.6 נקודות לעומת רמה של מינוס 53.8 נקודות בדצמבר - הזינוק החד ביותר מאז השקת המדד בשנת 1991 - מסר היום מכון המחקר ZEW. כלכלנים צפו עלייה מתונה באופן ניכר של המדד לרמה של מינוס 49.4 נקודות.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של סין צמח ברבעון הרביעי של 2011 בקצב שנתי של 8.9% - השיעור הנמוך ביותר זה 10 חודשים, אך מעל לתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 8.6%. בסיכום שנתי צמחה כלכלת סין ב-9.2% - האטה לעומת צמיחה של 10.4% בשנת 2010.

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם שבראשה עומד המנכ"ל מיקי אירסון, נסחרת בצל המשך החיפושים אחר ניצולים וגופות בספינת קוסטה קונקורדיה שבבעלות קרניבל, ואשר עלתה על שרטון סמוך לחופי איטליה, כאשר על סיפונה 4,200 נוסעים. לפי ההערכות נהרגו או נעדרים כ-30 מנוסעי הספינה. מניית רויאל קריביאן, חברת שיט התענוגות שבשליטת משפחות עופר ופריצקר, נסחרת אף היא על רקע התאונה של ספינת קרניבל.

ריסרץ' אין מושן (RIM), יצרנית הסמארטפון בלקברי, מנהלת מגעים עם שורה על חברות לגבי אפשרות של רכישת חלק מפעילותה או את החברה כולה, אולם המועמדת המועדפת על RIM לרכישתה היא סמסונג, דיווח בלוג הטכנולוגיה BGR.

המנכ"ל במשותף של RIM, ג'ים בלסילי, מפעיל את מלוא כובד משקלו להשגת עסקה עם סמסונג, לדברי גורם אמין המעורה במצב, דיווח הבלוג. סמסונג מעוניינת לפי ההערכות ברכישת RIM כדי לשים את ידידה על מוצר המסרים המיידיים של בלקברי, שאותו החברה מקווה לשלב בטלפונים הפועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ובכך לבדל את עצמה מיצרניות אחרות של סמארטפונים מבוססי אנדרואיד. כמו כן, עשויה סמסונג לנצל מאפיינים אחרים של בלקברי כדי למשוך לקוחות עסקיים.

עם זאת, נקודת המחלוקת העיקרית בשיחות נוגעת למחיר שישולם עבור RIM. לפי הדיווח, RIM מעוניינת להימכר תמורת 12-15 מיליארד דולר, הרבה מעל לשווי השוק הנוכחי של החברה בסך כ-8.5 מיליארד דולר. עם זאת, אנליסטים העריכו כי הגורמים שמעוניינים לרכוש את RIM אינם צפויים להסכים אפילו לשלם סכום זהה לשווי השוק של החברה.

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט עולה הילוך השבוע. לאחר שבשבוע שעבר פירסם בנק ג'יי.פי מורגן על נפילה של 23% ברווחיו הרבעוניים, דיווח היום בנק סיטי על נפילה חדה מהצפוי של 12% ברווחיו וירידה של 7% בהכנסות - ירידה חדה מתחזיות האנליסטים - ברבעון הרביעי של 2011. מנגד, ולס פרגו דיווח על גידול של 20% ברווחיו ברבעון הרביעי - עלייה חדה מתחזיות האנליסטים.

מניות ישראליות בוול סטריט

ענקית אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט , בניהולו של גיל שויד, פירסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה, ושוב מכה את התחזיות ורושמת גידולים בהכנסות וברווחים.

הכנסות צ'ק פוינט ברבעון הרביעי עמדו על 367 מיליון דולר - גידול של 12% לעומת הרבעון הרביעי של 2010 ומעל תחזיות החברה להכנסות של 348-360 מיליון דולר. הרווח הנקי non-GAAP גדל ב-15% ל-214 מיליון דולר או 0.84 דולר למניה, לעומת 0.64 דולר ברבעון המקביל ולעומת תחזיותיה המוקדמות של החברה לרווח של 79-82 סנט למניה.

תחזיות האנליסטים היו לרווח של 0.82 דולר למניה והכנסות של של 355 מיליון דולר.במבט על 2011 כולה, רשמה החברה הכנסות של 1.25 מיליארד דולר, גידול של 14% לעומת 2010 ורווח נקי non-GAAP של 726 מיליון דולר, או 2.87 דולר למניה. תחזיותיה של צ'ק פוינט היו להכנסות של 1.283-1.250 מיליארד דולר ורווח של 2.83-2.86 דולר למניה.

מגל מערכות ביטחון דיווחה כי קיבלה שתי הזמנות בהיקף של כ-1.2 מיליון דולר להגנה היקפית על אתרי תשתיות רגישים במזרח הרחוק. ההזמנה הראשונה הינה עבור פרויקט להגנה היקפית על אתר תעשייה כימי. הפתרון כולל התקנת טלוויזיה משולבת במעגל סגור ותוכנה לניהול וידיאו, בעלת כלים לניתוח לאבטחת אזורים פתוחים. השלמת הפרויקט צפויה בשנת 2012.

ההזמנה השנייה הינה לאבטחת שני מתקנים גרעיניים במזרח הרחוק על ידי פתרונות רב שכבתיים להגנה היקפית הכוללים גדר תייל מתוח, כבל מיקרופוני חכם המורכב על גדר רגילה ומגבר. כמו כן, שכבה חכמה המשמשת לאבטחת תעלות מים להשלמת חגורת האבטחה סביב אתרים רגישים.

סימטרון ספקית של פתרונות לתעשיית התבניות, מבלטים, כרסום וחריטה של חלקי מתכת, הודיעה היום כי חברה בת שלה בסין חתמה על הסכם הפצה עם חברת ה-IT הגדולה בסין Digital China Holdings. ההסכם הופך את Digital China למפיצה העצמאית הגדולה ביותר של מוצרי חברת סימטרון בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully