וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי הוריד את תחזית הצמיחה העולמית

18.1.2012 / 9:17

על פי התחזית החדשה הצמיחה בתמ"ג העולמי תעמוד השנה על 2.5% ולא על 3.6% כפי שנצפה בתחזית הקודמת שפורסמה ביוני. הורדת התחזית נובעת מהמיתון בגוש היורו

הבנק העולמי הוריד היום את תחזית הצמיחה העולמית בשיעור החד ביותר זה שלוש שנים, ואמר כי מיתון בגוש היורו מאיים לגרום האטה בשווקים מתעוררים כמו הודו ומקסיקו.

הבנק העולמי צופה כעת צמיחה של 2.5% בתמ"ג העולמי השנה, לעומת התחזית הקודמת מחודש יוני, שצפתה צמיחה של 3.6%. לפי התחזית, גוש היורו צפוי לרשום השנה נסיגה של 0.3% בתמ"ג, בהשוואה להערכה הקודמת לצמיחה של 1.8%. ארה"ב צפויה לצמוח ב-2.2%, לעומת התחזית הקודמת של 2.9%. בשנה הבאה צופה הבנק העולמי צמיחה עולמית של 3.1%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 3.6% ב-2013.

"אפילו הצמיחה החלשה הזו אינה ודאית", אמר הבנק העולמי בדו"ח הכלכלי הגלובלי שפרסם היום. "המיתון באירופה וצמיחה חלשה בכלכלות המפותחות מעלים את הסיכון לכך ששתי ההתפתחויות האלה יצרו אחת חדשה, שתביא לתוצאה אף חלשה יותר". הבנק אמר כי המשבר באירופה עדיין עלול לעורר משבר כלכלי עולמי דומה לזה שהתרחש ב-2008. "למרות הצעדים הגדולים שננקטו, לא ניתן לשלול אפשרות של החרפה נוספת במשבר באירופה", נאמר בדו"ח.

צמיחה של 2.5% בתמ"ג העולמי השנה תגיע לאחר צמיחה של 2.7% השנה ו-4.1% ב-2010, לפי הערכת הבנק. תיקון התחזית הוא החד ביותר מאז ינואר 2009, אז הוריד הבנק העולמי את תחזית הצמיחה לאותה שנה ב-2.1%, ובאותה שנה נרשמה צמיחה שלילית של 2.3%.

"כמה מהכלכלות המתפתחות שהיו מנוע הצמיחה בתקופה שלאחר המשבר של 2008-2009 האטו כעת", אמר אנדרו ברנס, אשר עומד בראש הצוות המקרו כלכלי בבנק העולמי, במסיבת עיתונאים. אתמול דיווחה ממשלת סין על צמיחה של 8.9% בתמ"ג הסיני ברבעון הרביעי - הקצב המתון ביותר זה עשרה רבעונים. האטת קצב הצמיחה בכלכלות אלה היא בעיקר כתוצאה מצעדים מקומיים כמו העלאת ריבית, אשר תוכננו משום שכלכלות אלה התחממו יתר על המידה, אמר ברנס.

לפי התחזית, צפויות הכלכלות העשירות לצמוח ב-1.4% השנה, ירידה לעומת ההערכה הקודמת לצמיחה של 2.7%. בכלכלות המתעוררות צפויה צמיחה של 5.4%, לעומת התחזית מחודש יוני לצמיחה של 6.2% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully