וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד יאהו ג'רי יאנג פרש מדירקטוריון החברה

ג'רי יאנג שהקים את יאהו יחד עם דיוויד פילו בשנת 1995 ושימש בעבר גם כמנכ"ל החברה, הודיע על פרישתו. לאחרונה ספג יאנג ביקורת על ריבוי תפקידיו בחברה

אחרי 17 שנים בהן צמחה יאהו והיתה לאחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם ולאחר מכן הידרדרה בהדרגה ומצאה את עצמה מאבדת את ההגמוניה למתחרותיה, הודיעה החברה כי ג'רי יאנג, אחד ממייסדיה, יפרוש מהנהלתה. יאנג, בן ה-43 שהקים את יאהו יחד עם דיוויד פילו בשנת 1995 הודיע כי התפטר מדירקטוריון החברה כמו גם מדירקטוריוני יאהו יפן, ועליבאבא אחזקות – בהן מחזיקה יאהו נתח משמעותי מהמניות.

יאנג ספג לאחרונה ביקורת רבה על תפקידיו הרבים בחברה שכללו – חברות בדירקטוריון, מנכ"לות לשעבר ואחזקות רבות במניות החברה. כמה מהמשקיעים בחברה תהו אם יאנג אינו נמצא בניגוד אינטרסים שהשפיעו בחודשים האחרונים על החלטות בהן היה מעורב, כולל החלטות על מכירת חלקים מהחברה.

לפני כחודש מינתה החברה מנכ"ל חדש – סקות תומפסון, נשיאה לשעבר של יחידת פייפאל בחברת איביי. בכך מולא החלל שהשאירה אחריה המנכ"לית הקודמת קארול בארץ שפוטרה על ידי הדירקטוריון ארבעה חודשים לפני כן. לפי גורמים המקורבים לחברה פרישתו של יאנג מגיעה על רקע חילופי המנכ"לים. "הוא פשוט החליט שהגיע הזמן הנכון", אמרו הגורמים. עם זאת הכחישו הגורמים כי התפטרותו נובעת מלחצים חיצוניים. "אלו ספקולציות בלבד", אמרו. גורם אחר הבקיא בפרטי התפטרותו טען לעומתם כי יאנג ביקש להימנע מלהוות מטרה לעימותים בין משקיעים. "הוא עשיר. הוא לא צריך את כל הבלגן הזה", אמר הגורם. יאנג עצמו סירב לפרט את הסיבות להחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully