וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקונקורדיה: ירידה של 30% בביקוש לקרוזים

רינה רוזנברג

18.1.2012 / 13:33

חברת איסתא מדווחת על ירידה בהזמנת הפלגות בעקבות טביעתה של ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה מול חופי איטליה. "תמונות האוניה השוקעת בהחלט מרתיעות חלק מהנוסעים"

ארבעה ימים אחרי טביעת הספינה "קוסטה קונקורדיה" ענף הקרוזים נמצא בירידה בביקושים של עד 30% וזאת בניגוד להערכות שהתקבלו בתחילת השבוע מגורמים בענף, שטענו כי לתאונה לא תהיה השפעה.

חברת איסתא מדווחת על ירידה של 30% בהזמנת הפלגות מאז תחילת השבוע. "תמונות האוניה השוקעת בהחלט מרתיעות חלק מהנוסעים להזמין קרוזים", אמר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. עם זאת קרסו מוסר שמניסיון שנים עברו, תוך מספר ימים העניין יסתדר וההזמנות יחזרו לשיגרה.

גם בחברת אשת טורס, אחת החברות בישראל ששיווקו את הספינה שטבעה, מוסרים כי בעקבות תאונת השיט רואים 20%-15% ירידה בהזמנות לקרוזים.

"באופן טבעי כמו שקורה לאחר אירוע שכזה, תאונה גדולה, או אזהרת מסע, יש עצירה מסוימת, נקודתית בתחום התיירות הישיר", אומרת גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, אך בדומה לקרסו גם היא מנסה להרגיע: "לטווח הרחוק הירידות יירגעו, האירוע יישכח והביקוש להפלגות יחזור לסדרו. נכון להיום אנחנו רואים ירידה של כ-20% בהזמנות, ובחודש הבא, כשנתרחק קצת מהאירוע, המצב יתאזן על ירידה של פחות מ-10% בביקוש ביחס לשנה שעברה".

יחד עם זאת ישנן חברות שמדווחות כי התאונה הקשה לא הובילה לכל שינוי בשגרת העבודה. "אנחנו לא מרגישים ירידה בהזמנות. ממש שגרה כמו שהיה לפני שבוע", אומרת ענת סמובסקי, מנכ"לית מד קרוזס, "יש לנו הזמנות גם לאוניות של חברת קוסטה וגם להפלגות אחרות שאנחנו מייצגים. למעשה גם נוסעים שהיו רשומים על שייט עתידי בקונקורדיה לא ביטלו את ההזמנות שלהם והועברו לאוניות אחרות של קוסטה". גם אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה, נציגתה בישראל של כמה חברות שיט בינלאומיות, ובהן רויאל קריביאן וסלבריטי קרוז מוסר כי נכון לאתמול בערב לא היה כל שינוי בקצב ההזמנות לעומת שבועות קודמים.

באשת טורס מציינים כי את השפעת התאונה הם מרגישים בהזמנות עתידיות בלבד ואין ביטולים בקרב מי שכבר הזמין שיט לחודשים הקרובים. עיקר הפלגות הישראלים הם באזור האיים הקריביים (המערבי והמזרחי) וברחבי אירופה. הפלגה ממוצעת בקריביים ובאירופה נמשכת בין 7-10 ימים, במהלכם נוהגים הנוסעים לשוט בלילה ולפקוד איים/מדינות בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully