וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים חושבים שהם חדשנים - העולם חושב אחרת

גיא גרימלנד

18.1.2012 / 14:43

בסקר שפירסם ג'נרל אלקטריק דירגו מנהלים ברחבי העולם את המדינות לפי רמת החדשנות שלהן. הישראלים הציבו עצמם במקומות הראשונים - בסקר הכללי הגיעה ישראל למקום העשירי בלבד

ג'נרל אלקטריק (GE) פירסם היום סקר עולמי לשנת 2012 בתחום החדשנות הגלובלית. בסקר השתתפו כ-3,000 מנהלים בכירים מ-22 מדינות בהן ישראל ומטרתו לבחון את מצב החדשנות העסקית בכלכלה הגלובלית לצד לימוד תפיסות ומגמות בתחום.

על פי המנהלים הבכירים - ארה"ב מובילה בעולם בתחום החדשנות עם 65%, אחריה נמצאת גרמניה עם 48% ויפן שלישית עם 43%. ישראל תופסת את המקום העשירי עם 4% מהקולות.

כלי תקשורת רבים בהם וול סטריט ג'ורנל, ניו-יורק טיימס, בלומברג ואחרים - פרסמו בשנים האחרונות כתבות על ההיי-טק הישראלי. אך מסתבר שהתפיסה אודות החדשנות היהודית נפוצה בעיקר בישראל.

65% מהישראלים שהשתתפו בסקר ממקמים את המדינה במקום השני בתחום החדשנות אחרי ארה"ב שקיבלה 75%. 70% מהמנהלים הישראלים נתנו ציון טוב מאוד להערכתם של ישראל כמודל לחדשנות בעולם, הנתון הגבוה ביותר מקרב כל המדינות.

הסקר מצביע כי אי הוודאות המתמשכת בכלכלה העולמית משפיעה על יכולתן של חברות לייצר חדשנות, כאשר 9 מכל 10 מנהלים דיווחו על קושי רב יותר בגיוס מקורות מימון חיצוניים וכן על שמרנות בלקיחת סיכונים.

מהסקר עולה כי כמו יתר המדינות גם ישראל נפגעה מהמשבר הכלכלי. הקושי העיקרי מתרכז בגיוס מקורות מימון ובפנייה לקרנות הון סיכון. 77% מהנשאלים דיווחו על ירידה בקרב החברות בנטילת סיכונים.60% ציינו כי המשבר הכלכלי הביא לירידה בתקציבי המחקר והפיתוח של החברות או ביטול פרויקטים. הממוצע הגלובלי בקטגוריה זו עומד על 50%.

75% מהישראלים ציינו כי המשבר הכלכלי השפיע לרעה על הגישה למקורות מימון פרטיים, לעומת ממוצע גלובלי של 65%. 62% מהמנהלים בישראל ציינו כי למשבר השפעה על תרבות הארגון ונטילת סיכונים. 69% מהמנהלים בישראל ציינו כי הגישה לקרנות הון סיכון נעשתה קשה יותר לעומת 62% בממוצע הגלובלי.

מנהלים מישראל, איחוד האמירויות, שבדיה וסינגפור דיווחו על שביעות הרצון הרבה ביותר מאווירת החדשנות במדינותיהם. בעוד שמנהלים מיפן, רוסיה, פולין וצרפת דיווחו על רמת שביעות הרצון הנמוכה ביותר.

האמון שיש למנהלים בישראל בנוגע לכך שהחדשנות תוכל לשפר את איכות חייהם של האזרחים במדינותיהם דורגה ישראל במקום החמישי. במקום הראשון נמצאת איחוד האמירויות ואחריה סינגפור וטורקיה.

בדירוג שביעות הרצון של המנהלים המקומיים ממידת החדשנות במדינתם נמצאת ישראל במקום הראשון ואחריה איחוד האמירויות ושבדיה. התעשייה עם פוטנציאל החדשנות הגדול ביותר בקרב המנהלים היא תעשיית האנרגיה. במקום השני בקרב המנהלים בישראל נמצא ענף הטלקומוניקציה ואחריו ממוקמת תעשיית הבריאות.

המנהלים הישראלים סבורים כי המדינה אינה משקיעה די משאבים בתחום החינוך. בסקלה שבין 1 ל-100 העניקו המנהלים מישראל את הציון 53 כאשר הממוצע הגלובלי עומד על 57. ציון גבוה נתנו המנהלים הישראלים להשקעת המדינה בתחום המחקר והחדשנות 78 לעומת ממוצע גלובלי של 64.

86% מהמנהלים בישראל סבורים כי היום יותר מאי פעם חברות קטנות ובינוניות ואינדיבידואלים יכולים להיות חדשניים בדומה לחברות גדולות. תוצאה זאת דורגה במקום השישי בסקר, כאשר מקסיקו נמצאת במקום הראשון, ברזיל במקום השני וסין במקום האחרון בקטגוריה זו עם 57% מהקולות.

99% מהמנהלים הישראלים סבורים כי החדשנות במאה ה-21 מונעת יותר מיצירתיות של אנשים מאשר ממחקר מדעי. הנוסף עלה בסקר כי המנהלים העסקיים סבורים כי החדשנות במאה ה-21 תושתת על ערכים משותפים ועל צרכים אנושיים ולא רק על יצירת רווח.

  • עוד באותו נושא:
  • חדשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully