וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית לזכאים למשכנתאות מסובסדות ירדה ל-3%

רם עוזרי

18.1.2012 / 15:44

משרד הבינוי והשיכון החליט להוריד את הריבית הנגבית מזוגות צעירים הזכאים למשכנתאות מסובסדות ב-1%. לצורך יישום ההנחה הוקצבו 150 מיליון שקלים שיספיקו ל12 אלף הלוואות

המשפחות המבקשות לרכוש דירה ראשונה למגורים, סבלו באחרונה מהעלייה החדה במחירי הדירות ומהקשחת תנאי המשכנתא על ידי הבנקים. היום, הן זוכות בבשורה חיובית. משרד הבינוי והשיכון הוריד את הריבית לזכאים למשכנתאות מסובסדות לחסרי דירה מ-4%, לריבית מופחתת של 3% בלבד. זאת, בזמן שהריבית בשוק החופשי לתקופה של 25 שנה עומדת על כ-3.8%.

תקציב התיקון לחוק המאפשר את הפחתת שיעור הריבית, עומד על 150 מיליון שקל, שלפי ההערכות יספיק לכ-12 אלף הלוואות לזכאים. ההטבה מקנה הנחה של קרוב ל-100 שקל בהחזר חודשי להלוואה ממוצעת - הנחה של כ-10% מההחזר החודשי על סכום ההלוואה המסובסדת.

"הזוגות הצעירים וחסרי הדיור, זכאים להטבה מהמדינה שמגיעה לעשרות אלפי שקלים - כדי להקל עליהם לממש את חלום רכישת קורת הגג. אנחנו קוראים לציבור הזכאים לנצל את ההטבה ואת הריביות הנמוכות", אמר שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס.

לדברי אטיאס, בימים האחרונים הונחו הבנקים לפי התקנות החדשות והם ערוכים לקליטת הזכאים המממשים.

הירידה הדרמטית ברמות הריבית בשנים האחרונות, הביאה לכך שהריביות במסלול הזכאים הפכו ללא רלוונטיות. תקציב הסיוע לזכאים כמעט ולא נוצל והוחזר במלואו לקופת האוצר. התיקון לחוק הלוואות לדיור, שאושר בכנסת בחודש שעבר כהוראת שעה המוגבלת לחצי שנה, משנה את התמונה - לפחות לטווח הקצר.

על מנת לנצל את ההטבה, משפחות שאין ברשותן דירה צריכות לפנות למשרד הבינוי והשיכון כדי להוציא תעודת זכאות וליהנות מהלוואה מסובסדת. ההלוואות יינתנו למי שחתם על חוזים לרכישת דירה (יד ראשונה או שנייה) או בבנייה עצמית החל מ-1 בינואר 2012, כאשר בסוף יוני תתבצע הערכה של תוצאות התכנית.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully