וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבשורות מקרן המטבע: ירידות קלות באחד העם

דרור רייך

18.1.2012 / 17:15

המסחר בבורסה התל אביבית שינה את מגמתו באמצע היום ועבר לעליות אך המדדים נסגרו בירידות קלות. ת"א 25 ירד ב-0.2% ות"א 100 ירד ב-0.3%

על אף הבשורות המעודדות מקרן המטבע - ולאחר היפוך המגמה בתל אביב באמצע יום המסחר, התמתנו בשעה האחרונה עליות השערים, והמדדים המובילים נחתמו בטריטוריה האדומה. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2%, ת"א 100 החסיר 0.3% מערכו, מדד ת"א בנקים נחלש ב-0.4% ומדד נדל"ן 15 הוא היחיד שסיים בטריטוריה החיובית - עם עלייה של 0.55%.

את העלייה המפתיעה מספקת אפריקה מגורים שהוסיפה לערכה 4.9%. הצעת הרכש שהוגשה הבוקר לדניה סיבוס גרמה למניית החברה לזנק ב-28%. גם חברת האם אפריקה נהנת מרוח גבית ועלתה ב-0.85%.

במרכז הירידות עומדות המניות הדואליות: אלוט תקשורת איבדה 4.3%, לייבפרסון איבד 3.6%, איזצ'יפ ירדה ב-2.4% וסרגון ירדה ב-2.7%.

בנק ישראל חשף היום חלקים מסקירה שתתפרסם בחודש הבא, המצביעים על פער מחירים גבוה בין ישראל למדינות ה-OECD. הפער נובע בין היתר ממבנה שוק לא תחרותי במוצרים מסוימים וכן מהמע"מ הגבוה בהשוואה בינלאומית של מוצרי מזון. אם משווים זאת לפריטי הביגוד וההנעלה החשופים ליבוא, רואים רמת המחירים תחרותית בהשוואה בינלאומית.

ערן ליאור, משווק השקעות במיטב טרייד, ציין כי "המדדים פתחו את היום בירידות. לקראת הצהריים, דווח כי קרן המטבע הבינלאומית מתכוונת להגדיל את קווי האשראי לאירופה בטריליון דולר. דיווח זה הביא להיפוך מגמה שהתמתנה בהמשך . יום המסחר מתנהל במחזורי מסחר נמוכים במיוחד, גם ביחס למחזורי המסחר הנמוכים אליהם 'התרגלנו' בתקופה האחרונה".

עוד הוסיף ליאור כי "מניית דניה סיבוס עולה בשיעור חד בעקבות הצעת רכש מלאה מטעם חברת האם אפריקה ישראל. ההצעה השפיעה לחיוב על מניות הנדל"ן שרושמות עליות נאות ביחס לסקטורים האחרים. במהלך השבוע, צפויות להמשיך לפרסם דו"חות של חברות מובילות כמו גוגל, בנק אוף אמריקה ו-IBM שכנראה יצביעו על כיוון השוק בתקופה הקרובה".

הבנק העולמי הוריד היום את תחזית הצמיחה העולמית בשיעור החד ביותר זה שלוש שנים, ואמר כי מיתון בגוש היורו מאיים לגרום האטה בשווקים מתעוררים כמו הודו ומקסיקו.

הבנק העולמי צופה כעת צמיחה של 2.5% בתמ"ג העולמי השנה, לעומת התחזית הקודמת מחודש יוני, שצפתה צמיחה של 3.6%. לפי התחזית, גוש היורו צפוי לרשום השנה נסיגה של 0.3% בתמ"ג, בהשוואה להערכה הקודמת לצמיחה של 1.8%. ארה"ב צפויה לצמוח ב-2.2%, לעומת התחזית הקודמת של 2.9%. בשנה הבאה צופה הבנק העולמי צמיחה עולמית של 3.1%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 3.6% ב-2013.

בורסות אירופה עברו לעליות שערים, לאחר שפתחו את יום המסחר בירידות. מדד יורו סטוקס 50 הכלל אירופי מתחזק ב-1.1%; היורו מתחזק מול הדולר ב0.7% ל-1.283 יורו לדולר. לונדון מוסיפה לערכה 0.1%; בורסות פאריס ופרנקפורט עולות ב-0.5%. מחיר הנפט מסוג טקסס מתוק עולה ב-0.6% במסחר האלקטרוני בניו יורק ל-101.3 דולר לחבית. המגמה החיובית נרשמה לאחר שקרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה כי תרחיב את קרן ההלוואות שלה בסכום של טריליון דולר.

בורסות וול סטריט נסגרו אמש במגמה חיובית ביום המסחר הראשון של השבוע, מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.5%, מדד S&P 500, טיפס ב-0.4%, מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% ושוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.85%.

מניות במרכז המסחר

אפריקה השקעות פרסמה הצעת רכש מלאה לדניה סיבוס במחיר של 14.5 שקל למניה. אמש ננעלה מניית דניה על שער של 11.64 שקל – מדובר פרמיה של 24.5% על מחיר המניה. סך כל ההצעה עומד על 111 מיליון שקל.

בית ההשקעות כלל פיננסים ממשיך להכביד על החברה האם כלל ביטוח : אמש הודיעה חברת הביטוח כי תזרים לחברה הבת 50 מיליון שקל כהלוואה לצורך חיזוק הונה של החברה. ההלוואה אינה נושאת ריבית, וניתנת לפירעון רק בעת פירוק החברה ולאחר פירעון כל חובות החברה לנושיה. נכון לסוף הרבעון השלישי, יתרת ההלוואות של כלל פיננסים עומדת על כחצי מיליארד שקל.

חברת שטראוס קפה, החברה הבת של שטראוס (74.9%), ביטלה את העסקה לרכישת הבעלות המלאה בחברת אספרסו קלאב תמורת 23 מיליון שקל במזומן ו-7 מיליון שקל נוספים על פני שנתיים כתלות ביעדי מחזור, מכונות קפה וקפסולות שתמכור החברה הנרכשת. העסקה בוטלה בשל פערים שהתגלו בין עמדות שני הצדדים בשלב השלמת העסקה.

בנק מזרחי טפחות , בניהולו של אלי יונס, דיווח (ד') היום כי קיבל ביקושים בהיקף של כ-2.1 מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח אותה עורך הבנק בימים אלה. מבין כלל הביקושים, הבנק נענה להזמנות בהיקף של 860 מיליון שקל (ערך נקוב), כשאת יתרת הסכום, כ-150 מיליון שקל, בכוונתו לגייס בשלב הציבורי שייערך עד לסוף השבוע. בסך הכול צפי הבנק לגייס כמיליארד שקל.

חברת הביומד האמריקאית, פלוריסטם, המפתחת שיטות ריפוי באמצעות תאי גזע, קיבלה מענק של כ-9 מיליון שקל מהמדען הראשי. כספי המענק ישמשו את החברה לכיסוי הוצאות מחקר ופיתוח שנבעו במהלך השנה האחרונה. מענק יוחזר למדען בצורת התמלוגים בשיעור של 3% מהמכירות העתידיות, אם בכלל, עד גובהו. החברה נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק.

חברת כן פייט ביופרמה העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה היום על תוצאות חיוביות נוספות מניסוי שלב I/II בתרופת ה-CF102 בחולי סרטן הכבד.

ווידמד מודיעה היום כי קיבלה הזמנה לפיתוח אלגוריתם לחישוב פרמטרים רפואיים מתוך אות פיזיולוגי, מלקוח של החברה. ההזמנה התקבלה מלקוח המשתמש במערכות החברה וצפוי לשלב את האלגוריתם כחלק ממערכת לניטור רפואי שבפיתוח על ידו. היקף ההזמנה מוערך בכ-70 אלף דולר.

נייס סיסטמס הודיעה היום כי החברה הבת נייס אקטימייז נבחרה על ידי אוטקריטי קפיטל לספק לה פתרונות מבוססי ענן למניעת הטיית שוק והלבנת הון, שיתמכו בפלטפורמת המסחר הישיר ובפעילות הברוקראז' והמסחר שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully