וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל: נגדיל את קרן החילוץ ב-500 מיליארד דולר

18.1.2012 / 19:15

הארגון יסייע למדינות שנקלעו לקשיי מימון: "ההוצאות בשנים הקרובות צפויות להסתכם בטריליון דולר; נבדקים מקורות מימון אפשריים"

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) מתכוונת לגייס עד 500 מיליארד דולר נוספים לקרן החילוץ לסיוע למדינות שנקלעו לקשיי מימון, כדי לעמוד בהוצאות צפויות של טריליון דולר בשנים הקרובות, מסרה היום הקרן, בעקבות דיווחים בתקשורת על התוכנית המתגבשת.

"על סמך הערכות הצוותים שלנו כי צרכי המימון הפוטנציאלים העולמיים צפויים להסתכם בטריליון דולר בשנים הקרובות, מתכוונת קרן המטבע לגייס עד 500 מיליארד דולר נוספים למימון הלוואות נוספות", אמר דובר קרן המטבע בהודעה שפורסמו היום. "בשלב מוקדם זה, אנו בודקים את אפשרויות המימון ואיננו מתכוונים להתייחס עוד לנושא זה עד שיושלמו ההתייעצויות ההכרחיות בין עם המדינות החברות הקרן", הוסיף הדובר.

כלכלנים של סקושיה קפיטל ציינו בדו"ח שפירסמו היום כי "בשלב זה ישנם יותר מדי גורמי חוסר ודאות". הכלכלנים ציינו כי קיימת חוסר ודאות סביב מקורות המימון וצורתם.

יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגארד, אמרה אתמול כי הקרן בוחנת אפשרויות להגדיל את קרן הסיוע שלה אל מעבר להיקפה הנוכחי של 385 מיליארד דולר. מדינות גוש היורו התחייבו להעביר לקרן 150 מיליארד יורו (192 מיליארד דולר), אך ארה"ב כבר הודיעה כי אין בכוונתה להגדיל את הסכום שהיא מעבירה לקרן המטבע, ובקרב מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בעולם (G20) ישנם חילוקי דעות בסוגיה.

קרן המטבע מעוניינת להגיע להסכם לגבי הרחבת קרן החילוץ בפגישת שרי האוצר והבנקים המרכזיים של קבוצת מדינות G20 שתתקיים ב-25-26 בפברואר במקסיקו סיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully