וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש מנתק מהאינטרנט 1,700 עסקים שלא הקפידו על אבטחת מידע

מיה אפשטיין

18.1.2012 / 21:02

הבקשה הוגשה על ידי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע ואושרה היום: "עסק צריך לדעת שאם לא יקפיד על אבטחת מידע, הוא ייצא מהביזנס"

בית המשפט נעתר לבקשת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, להוציא צו המורה לנתק מהאינטרנט 1,700 עסקים שלא הקפידו על כללי אבטחת מידע, כפי שמסר ראש הרשות יורם הכהן. צו הניתוק הוצא נגד ספקית האחסון, שבשרתיה יושבים האתרים של העסקים המדוברים. הכהן אימת את הדברים בשולחן עגול בנושא המסחר האלקטרוני בישראל, שערכו המכון הישראלי לדמוקרטיה וענקית האינטרנט גוגל.

"אנחנו רוצים להוציא בימים הקרובים הנחיה, לפיה לא כל בית עסק יוכל לדרוש מספר תעודת זהות מרוכשים באינטרנט", אמר הכהן. "הבעיה שנוצרה בשבועיים האחרונים (חשיפת פרטי גולשים ישראלים על ידי האקרים, מ.א.), נבעה מכך שלא נתנו את הדעת לאבטחת מידע. בסחר אלקטרוני אוספים המון מידע על אנשים, שלא ברור למה כל עסק וכל אתר מסחר צריך".

כמו כן, הוסיף הכהן כי: "עסק צריך לדעת שאם לא יקפיד על אבטחת מידע הוא ייצא מהביזנס. אני מקווה שאירועי השבועות האחרונים ימריצו את הגופים המעורבים לקדם את נושאי אבטחת המידע".

בדיון השתתפו יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ רונית תירוש, מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ד"ר אריק כרמון, סמנכ"ל לקוחות מקומיים בגוגל אהרון די קסטרו, מנכ"לית אמון הציבור ונציגי ויזה גלית אבישי, Zap Group, הדקה ה-90, בנק לאומי, PayPal ומומחים נוספים מתחום המסחר והרגולציה המקוונת. המשתתפים דנו בחסמים העומדים בפני אימוץ רחב של מסחר אלקטרוני בישראל ובצעדים הדרושים לקידום הנושא, דוגמת רגולציה ואכיפה, תמריצי מיסוי והגברת מודעות ציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully