וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בפתיחת השנה הטובה מאז 2003

נמרוד הלפרן

18.1.2012 / 23:26

מדד S&P 500 מעל 1,300 נקודות - שיא של חמישה חודשים; טיפס בכ-4% מתחילת 2012. גולדמן סאקס קפץ ב-7%, מגזרי השבבים והבנייה הובילו היום את העליות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ומדד S&P 500 עלה לשיא של חמישה חודשים, על רקע דו"חות כספיים טובים מהצפוי של בנק גולדמן סאקס, נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, והודעת קרן המטבע הבינ"ל על יוזמתה להגדיל ב-500 מיליארד דולר את קרן החילוץ למדינות שנקלעו לקשיי מימון. מניות השבבים והבנייה הובילו את העליות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.8%; מדד S&P 500 טיפס ב-1.1% לשיא של חמישה חודשים, והשלים בכך עלייה יומית תשיעית ב-11 ימי המסחר האחרונים. מתחילת השנה עלה המדד ב-3.9% - פתיחת השנה הטובה ביותר מאז שנת 2003, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג. מדד נאסד"ק הוסיף 1.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים התאוששה משפל של חודש ועלתה ב-0.05% לרמה של 1.9%.

מבול נתוני מקרו כלכליים

התפוקה התעשייתית בארה"ב התאוששה בדצמבר, מדד המחירים לצרכן ירד במפתיע בחודש שעבר, והביטחון בענף הבנייה עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז שנת 2007, לפי נתונים מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

התפוקה התעשייתית בארה"ב גדלה בדצמבר ב-0.4% לאחר ירידה של 0.3% בנובמבר, מסר היום הבנק הפדרלי בארה"ב. כלכלנים צפו עלייה חדה יותר של 0.5% בדצמבר לאחר ירידה של 0.2% שעליה דווח במקור בנובמבר.

מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ושל בנק ההשקעות ולס פרגו עלה בינואר לרמה של 25 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש יוני 2007 - לעומת רמה של 21 נקודות בדצמבר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 22 נקודות.

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב ירד בדצמבר ב-0.1% - ירידה שנייה בשלושה חודשים. כלכלנים צפו עלייה של המדד בשיעור של 0.1% לאחר עלייה של 0.3% בנובמבר. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה הנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.3% - עלייה חודשית שנייה ברציפות ויותר מתחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.1%.

בסיכום שנתי, עלה מדד המחירים ליצרן בשנת 2011 ב-4.8% - העלייה השנתית החדה ביותר מאז שנת 2007. מדד הליבה עלה ב-3% בשנה שעברה - העלייה השנתית החדה מאז 2008.

קרן המטבע מגייסת תחמושת

קרן המטבע הבינ"ל (IMF) מתכוונת לגייס עד 500 מיליארד דולר נוספים לקרן החילוץ לסיוע למדינות שנקלעו לקשיי מימון, כדי לעמוד בהוצאות צפויות של טריליון דולר בשנים הקרובות, מסרה היום הקרן, בעקבות דיווחים בתקשורת על התוכנית המתגבשת.

"על סמך הערכות הצוותים שלנו כי צרכי המימון הפוטנציאלים העולמיים צפויים להסתכם בטריליון דולר בשנים הקרובות, מתכוונת קרן המטבע לגייס עד 500 מיליארד דולר נוספים למימון הלוואות נוספות", אמר דובר קרן המטבע בהודעה שפורסמו היום. "בשלב מוקדם זה, אנו בודקים את אפשרויות המימון ואיננו מתכוונים להתייחס עוד לנושא זה עד שיושלמו ההתייעצויות ההכרחיות בין עם המדינות החברות הקרן", הוסיף הדובר.

כלכלנים של סקושיה קפיטל ציינו בדו"ח שפירסמו היום כי "בשלב זה ישנם יותר מדי גורמי חוסר ודאות". הכלכלנים ציינו כי קיימת חוסר ודאות סביב מקורות המימון וצורתם.

יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגארד, אמרה אתמול כי הקרן בוחנת אפשרויות להגדיל את קרן הסיוע שלה אל מעבר להיקפה הנוכחי של 385 מיליארד דולר. מדינות גוש היורו התחייבו להעביר לקרן 150 מיליארד יורו (192 מיליארד דולר), אך ארה"ב כבר הודיעה כי אין בכוונתה להגדיל את הסכום שהיא מעבירה לקרן המטבע, ובקרב מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בעולם (G20) ישנם חילוקי דעות בסוגיה.

קרן המטבע מעוניינת להגיע להסכם לגבי הרחבת קרן החילוץ בפגישת שרי האוצר והבנקים המרכזיים של קבוצת מדינות G20 שתתקיים ב-25-26 בפברואר במקסיקו סיטי.

הבנק העולמי הוריד היום את תחזית הצמיחה העולמית בשיעור החד ביותר זה שלוש שנים, ואמר כי מיתון בגוש היורו מאיים לגרום האטה בשווקים מתעוררים כמו הודו ומקסיקו. הבנק העולמי צופה כעת צמיחה של 2.5% בתמ"ג העולמי השנה, לעומת התחזית הקודמת מחודש יוני, שצפתה צמיחה של 3.6%.

לפי התחזית, גוש היורו צפוי לרשום השנה נסיגה של 0.3% בתמ"ג, בהשוואה להערכה הקודמת לצמיחה של 1.8%. ארה"ב צפויה לצמוח ב-2.2%, לעומת התחזית הקודמת של 2.9%. בשנה הבאה צופה הבנק העולמי צמיחה עולמית של 3.1%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 3.6% ב-2013.

עונת הדו"חות הרבעוניים

סיטי וג'יי.פי מורגן לצד דו"חות חיוביים של וולס פרגו, דיווח היום גולדמן סאקס על נפילה חדה ברווחיו, אם כי בשיעור מתון יותר מתחזיות האנליסטים. בנק אוף ניו יורק מלון דיווח על ירידה של 26% ברווחיו הרבעוניים.

החברות הנכללות במדד המניות S&P 500, אשר תוצאותיהן המצרפיות עלו על תחזיות האנליסטים זה 11 רבעונים ברציפות, צפויות לפי ההערכות לרשום גידול של 4.6% ברווח למניה ברבעון הרביעי של 2011.

בנק ההשקעות גולדמן סאקס דיווח היום על צניחה של 58% ברווחיו הרבעוניים, על רקע נפילה בהכנסות בנקאות ההשקעות עקב ההאטה העולמית, אך רשם רווח רבעוני ושנתי גבוה מהתחזיות הודות לקיצוצי הוצאות.

רווחי גולדמן סאקס הסתכמו ברבעון הרביעי של 2011 ב-1.01 מיליארד דולר, או 1.84 דולר למניה, לעומת רווח של 2.39 מיליארד דולר, או 3.79 דולר למניה, שרשם הבנק ברבעון האחרון של 2010. הרווח עלה על תחזיות אנליסטים, שצפו כי יסתכם ב-1.23 דולר למניה. הכנסות הבנק בתקופה המדווחת הסתכמו ב-6.05 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 8.64 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

במגזר הטכנולוגיה, ענקית המסחר המקוון איביי צפויה לפרסם את הדו"חות הכספיים לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. עוד במגזר ההיי-טק: ג'רי יאנג, מייסד חברת האינטרנט יאהו והמנכ"ל לשעבר של החברה, הודיע אמש על עזיבת החברה 17 שנה לאחר היווסדה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully