וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר: פסגות תשלם 800 אלף שקל ל-20 אלף מבוטחים

שלי אפלברג

19.1.2012 / 13:03

על פי הסדר פשרה שהוגש לאישור בבית המשפט המחוזי בתל אביב ישלם בית ההשקעות פיצויים למבוטחים שדמי הניהול שלהם הועלו ללא הודעה מוקדמת

היום הוגשה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד בית ההשקעות פסגות וקופת הגמל אותם הוא מנהל. על פי ההסדר, עמיתי קופות הגמל והפנסיה של פסגות שדמי הניהול שלהם הועלו ב-1.1.2010 מבלי שקיבלו על כך הודעה מראש יזכו לפיצוי. גובה הפיצויים יהיה ההפרש בין דמי הניהול שהיו נגבים מהעמיתים בחודשים ינואר-פברואר אם שיעור דמי הניהול לא היה עולים לבין דמי הניהול שנגבו ממנו בפועל בחודשיים הללו בתוספת הפרשי הצמדה עד לתשלום.

התובע הייצוגי חיים אופיר מבקש מבית המשפט כי יאשר לעצמו גמול השווה ל-15% מסכום הפיצוי ו-10% נוספים מסכום הפיצוי ישולמו כשר טרחה עו"ד גדעון קירש אשר ייצג אותו בתביעה.

בהסדר טוען בית ההשקעות פסגות כי הקבוצה לה העלה את דמי הניהול שלא כדין כוללת כ-20 אלף איש ולכן מעריך את גובה הפיצוי הכולל ב-800 אלף שקל. פסגות תגיש תוך 30 יום רשימה של כלל התובעים הזכאים לפיצוי לאישור בית המשפט. כל מי שנמנה עם הקבוצה זכאי להגיש לבית המשפט תוך 45 יום התנגדות לפשרה ולבקש כי הסדר הפשרה לא יכול עליו.

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית הוגשה בשל כך כי פסגות הפרה את התחייבותה לאופיר והעלתה את דמי הניהול בחשבונו בקופת הגמל גדיש, בשעה שההסכם בניהם קבע כי דמי הניהול לא יעלו כל עוד הוא עובד בפז ללא הודעה מוקדמת בת 60 יום.

התובע חיים אופיר מסר כי "על פי התחשיב שלי הפיצוי שמגיע לי עומד על 1,200 שקל, בשעה כי לפי הערכה של פסגות שהוגשה לבית המשפט הפיצוי הממוצע לעמית עומד על 40 שקל. סכום זה לדעתי אינו סביר ויעומת אחרי שיומצאו הדוחות לבית המשפט. אנו מקווים כי הנתון הזה יגרום למפקח על שוק ההון להתערב ולבדוק את הנתונים של מספר האנשים וגובה הפיצוי הסופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully