וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סלקום ניסתה להסתיר אזהרת הרווח שלה"

אמיתי זיו

19.1.2012 / 14:41

סלקום פירסמה היום לראשונה בתולדותיה אזהרת רווח אולם ההודעה הגיעה בעמוד השני של הודעתם לבורסה על גיוס החוב הצפוי שלהם. "זו לא הודעה שמדווחים עליהם 'על הדרך'"

תדהמה בשוק ההון: גורמים בכירים בשוק טוענים כי סלקום ניסתה להסתיר את אזהרת הרווח הראשונה בתולדותיה. לפני כשעה פירסמה החברה הודעה לבורסה בו היא מודיעה על גיוס חוב מתוכנן בהיקף של 300-200 מיליון שקל. דבר הגיוס נודע כבר בעבר, כך שחשיבות החדשותית של הנושא אינה גבוהה. רק בעמוד השני של ההודעה לבורסה, ללא שום אזכור בכותרת ההודעה, דיווחה החברה על אזהרת הרווח הראשונה בתולדותיה בה היא מודיעה כי הרווח הנקי שלה יעמוד ברבעון הרביעי של 2011 על 80-70 מיליון שקל - כ-58% פחות ממוצע תחזיות האנליסטים.

סלקום דיווחה כי כי היא צפויה לרווח נקי של של 130-120 מיליון שקל, לפני השפעות של הפרשה לתביעה ייצוגית לעומת תחזיות האנליסטים לרווח נקי של 190 מיליון שקל. בהכללת ההפרשה לתביעה הייצוגית, הנתון עלול לרדת ל-70-80 מיליון שקל.

בנוסף, דיווחה החברה כי ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת, ריבית והפחתות) יעמוד על 450-440 מיליון שקל לעומת קונצנזוס אנליסטים ל-510 מיליון שקל. בהכללת ההפרשה לתביעה הייצוגית, עלול הנתון לרדת ל-430-420 מיליון שקל.

"מה הם חשבו בסלקום? שהאנליסטים לא ישימו לב?", אמר אמיר אדר, ראש מחקר ה-Sell Side במגדל שוקי הון. "אני מתקשה להבין את ההנהלות של סלקום. אפשר להוציא שתי הודעות נפרדות ביום. הזהרת הרווח היא אינה מסוג הידיעות שלא צריכות להיות נלוות להודעות אחרות. זה לא הודעה שמדווחים עליהם 'על הדרך'. סלקום פותחת ברגל שמאל את שנת 2012 - בכל הקשור לדיאלוג בינה ובין שוק ההון. זו לא ההתנהלות שהייתי צופה מחברה בסדר גודל זה, אשר מנהלת מערכת יחסים מאוד קרובה עם שוק ההון. עד היום הנהלת החברה ניהל דיאלוג מאוד טוב עם השוק. זה ללא ספק חריג".

"היה ברור בשוק ההון שדו"חות הרבעון הרביעי יהיו חלשים. יש עונתיות בשוק הסלולר, והרבעון הרביעי הוא בדרך כלל חלש. כמו כן, ברבעון הרביעי יש סיכוי גבוה יותר להפרשות חד פעמיות. כמו כן היה ברור כי לאחר חילופי המנכ"לים יהיה מהלך של ניקוי השולחן, כלומר הפרשות חד פעמיות. אבל ההתנהלות של סלקום בנושא זה היום היא לא מה שמצופה ממנה", הוסיף אדר.

למרות הדיווח החריג, אין מדובר בהפתעה מוחלטת. לפני כשבועיים פורסם ב-TheMarker ניתוח של שוק הסלולר, המצביע על רווחיות נמוכה יותר בחברות הסלולר הישראליות, ביחס לתחזיות האנליסטים.

בנוסף, הודיעה היום החברה בכוונתה לגייס 300-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. החברה בוחנת שתי אפשרויות: האחת הנפקת סדרת אג"ח חדשה לשוק על בסיס תשקיף מדף קיים, והשנייה הרחבה של סדרה ד' הקיימת (ואז תוכל לעשות החברה גיוס פרטי מול גופים מוסדיים בלבד). לסדרה ד' יש מח"מ של 3 שנים ותשואה לפדיון של 2.55%. סלקום כבר פגשה חתמים בנושא ותקבל החלטה בקרוב.

לסלקום יש חוב של כ-5.4 מיליארד שקל. החברה, כמו כל ענף התקשורת והסלולר, נמצאת לפני שנה סוערת במיוחד עקב התגברות התחרות הצפויה. סלקום נמצאת גם במהלך גדול של מיזוג 013 נטוויז'ן, בהובלת מנכ"ל סלקום הנכנס גיל שטרן. גיוס האשראי יוכל לשמש את החברה במגוון שימושים כגון מימון המיזוג, השקעה בתשתיות ורשת LTE וכמובן חלוקת דיווידנדים. פעיל בשוק ההון הסביר כי "נפדו לאחרונה הרבה אג"חים לגופים המוסדיים כך שיש כעת רעב אמיתי לאג"חים בדירוג גבוהה של חברות תזרימיות".

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום
  • אג"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully