וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פוקסקון: "ניהול מיליון חיות עושה כאב ראש"

19.1.2012 / 16:40

טרי גו, מנכ"ל פוקסקון - המפעל המייצר בין היתר רכיבים למוצרי אפל בו יש היסטוריה של התאבדויות עובדים, חשף בפני חברי ההנהלה את דעתו על עובדיו. "בני אדם הם בעצם חיות"

דברים שאמר טרי גו, מנכ"ל פוקסקון ש-150 מעובדיו איימו לשים קץ לחייהם, שופכים אור על היחס לו הם זוכים.

"יש לנו יותר ממיליון עובדים בכל העולם, ובני אדם הם בעצם גם חיות, כך שניהול של מיליון חיות עושה לי כאב ראש", אמר טרי גו, העומד בראש יצרנית רכיבי האייפון והאייפד, במסיבת סוף שנה שנערכה באחרונה להנהלה הבכירה. כך דיווח העיתון "וונט צ'יינה טיימס". גו אמר כי הוא צריך לקחת שיעורים מצ'ין שי-צ'יאן, מנהל גן החיות של טאיפה.

גו אולי נשמע כאילו הוא מתבדח, אך למעשה הוא הזמין את מנהל גן החיות לדבר בפני מנהליה הבכירים של החברה, בתקווה כי יסייע להם לעשות את עבודתם טוב יותר.

בשבוע שעבר, איימו כ-150 מעובדי מפעל פוקסקון בסין בהתאבדות בקפיצה מגג הבניין בו הם עובדים במחאה על תנאי עבודתם. העובדים שוכנעו לבסוף לרדת מגג הבניין בן 3 הקומות, לאחר ששהו שם יומיים.

פוקסקון מייצרת חלקים למכשירי אפל, סוני, נינטנדו, HP ועוד, וכבר בעלת היסטוריה של עובדים שהתאבדו במפעליה. ב-2010, 18 עובדים השליכו את עצמם מגג בניין של החברה ו-14 מהם נהרגו. במסגרת הלקחים מהמקרה ב-2010, פוקסקון התקינה רשתות בטיחות בחלק מהמפעלים ושכרה יועצים לעזור לעובדים.

המחאה האחרונה החלה ב-2 בינואר, כאשר שני מנהלים החליטו להעביר כ-600 עובדים לקו ייצור חדש המייצר חלקים עבור חברת המחשבים הטייוואנית אייסר. "נלקחנו לעבודה למרות שלא קיבלנו הכשרה כלל", אמר אחד מהעובדים שביקש לא להזדהות. "קו הייצור פעל מהר מאוד וכבר אחרי עבודה של בוקר אחד היינו כולנו מלאי שלפוחיות והעור על ידינו נהיה שחור. בנוסף, המפעל היה כולו מחניק מעשן ואף אחד לא יכול היה לסבול זאת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully