וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: פדיון רשתות השיווק גדל ב-5.1% ברבעון

ואדים סבידרסקי

19.1.2012 / 16:54

מנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ברבעון הרביעי של 2011 נמשכה מגמת העלייה בפידיון רשתות השיווק. בסיכום שנתי, גדל הפדיון של רשתות השיווק ב-1.3%

פדיון רשתות השיווק בישראל עלה ברבעון האחרון של 2011 ב-5.1% - כך עולה מנתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בהמשך לעלייה של 3.9% שנרשמה במהלך החודשים יולי-ספטמבר 2011. בסיכום שנתי, גדל הפדיון של רשתות השיווק ב-1.3% בהשוואה לשנת 2010, ובהמשך לעלייה של 3.4% במהלך שנת 2010.

בהתאם למגמה, הגדילו גם רשתות המזון את פדיונן במהלך הרבעון האחרון של 2011, ב-3.5%, ובהמשך לעלייה של 2.7% בחודשים יולי-ספטמבר. בסיכום השנתי, גדל פדיון רשתות המזון ב-0.8% בהשוואה ובהמשך לעלייה של 1.9% במהלך שנת 2010.

נתונים אלה מתייחסים לרשתות המוכרות מוצרים בתחומים שונים ומונות מעל 3 חנויות. נתוני הפדיון מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים כגון מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית, מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה ועוד.

נתונים אלה סותרים את המגמה הנצפית בימים האחרונים, במסגרתה רשתות שיווק גדולות - אייס והמשביר לצרכן, נקלעו לקשיי חוב ועומדות בפני אתגרים פיננסיים לא פשוטים. אייס, שבשליטת משה גאון ושלמה זבידה, הגישה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בקשה להוציא לחברה צו הקפאת הליכים עד לסוף מארס 2012, לאחר שהיא נמצאת זמן מה בקשיים תזרימיים. במאי 2011 פירסמה החברה אזהרת רווח, ומונו לה שני מנהלים, משה שמש ודוד מטלון, המתמחים בהבראת חברות שנקלעו לקשיים.

במקביל, הורידה מעלות את דירוג האשראי של חברת המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט, ועידכנה את תחזית הדירוג מיציבה לשלילית. "הורדת הדירוג נובעת מהשחיקה בפרופיל הסיכון הפיננסי של הקבוצה. התפתחויות אלו נבעו מהשפעתה של רכישת אופיס דיפו בסוף 2010", טענו במעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully