וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האיתור של בנק לאומי פנתה גם לשלמה ינאי

סיון איזסקו

22.1.2012 / 13:29

הוועדה צפוייה לראיין חמישה מועמדים ביניהם המפקח על הבנקים לשעבר רוני חזקיהו וראש החטיבה העסקית בבנק רקפת רוסק-עמינח. ההערכה היא כי ינאי יוותר

ועדת האיתור בראשות יו"ר בנק לאומי , דוד ברודט, מתחילה היום לראיין את המועמדים שהגישו בשבוע שעבר את מועמדותם לתפקיד מנכ"ל הבנק. על התפקיד מתמודדים חמישה אנשים בלבד, בהם רקפת רוסק-עמינח, המכהנת כראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, ורוני חזקיהו, לשעבר המפקח על הבנקים. שמם של יתר המועמדים עדיין לא נחשף.

בנקאים מעריכים כי הקרב יהיה בין חזקיהו לרוסק-עמינח, אלא אם הוועדה תפנה למועמדים בעלי רזומה מרשים שלא הגישו מועמדות לתפקיד. בכירים בעלי עבר עשיר במערכת הבנקאות, ששמם עלה כמועמדים פוטנציאלים לתפקיד מנכ"ל לאומי - כמו שי טלמון, מנכ"ל כלל ביטוח ויונה פוגל, מנכ"ל פז - החליטו לא להגיש מועמדות. זאת, בין היתר, משום מחויבותם לארגון אחר, הערכתם כי מרבית הסיכויים להתמנות לתפקיד נמצאים בידי רוסק-עמינח וחזקיהו והחשש כי במקרה שיפסידו ייצאו קירחים מכל הכיוונים.

הבוקר פורסם בכלי התקשורת כי גם שלמה ינאי, מנכ"ל טבע הפורש, יתמודד על תפקיד מנכ"ל לאומי. מקורביו מציינים כי נציג ועדת האיתור פנה אליו והציע שיתמודד אולם ינאי טרם קיבל החלטה וההערכה היא שהוא יוותר.

כמה מהמועדים ציינו כי ועדות האיתור בעבר לא הוכיחו את עצמן כעצמאיות, כמו במקרה של מינוי ציון קינן לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים ומינוי ראובן שפיגל לתפקיד מנכ"ל דיסקונט . בשני המקרים המנכ"לים שנבחרו הם אלה שסומנו מראש כמועמדים המובילים.

ואולם פרופ' אפרים צדקה, דירקטור בלאומי וחבר בוועדת האיתור, טוען כי משום שלבנק אין גרעין שליטה, עצמאות הדירקטורים גדולה יותר. "כשיש בעל שליטה הוא מסמן את המנכ"ל, ואז ועדת האיתור מיישרת קו. בלאומי ועדת האיתור מורכבת מחמישה דירקטורים עצמאים שיעבירו את ההחלטה לדירקטוריון המורכב מ-15 דירקטורים, שלכל אחד מהם יש דעה משלו. לכן, לא נכון לטעון כי הליך האיתור בלאומי מכור מראש", אמר צדקה.

חזקיהו עצמו התלבט אם להגיש מועמדות או להמתין שהוועדה תבקש ממנו באופן פרטני להגיש מועמדות. חזקיהו חשש כי הדירקטוריון נכנס להליך כשכבר יש לו מועמדת מועדפת ואילו התמודדותו תשמש עלה תאנה להליך. ואולם, לאחר פרסום הדברים ב-TheMarker קיבל חזקיהו פניות ממקורבים לדירקטוריון, שאותתו לו כי הוועדה חפצה בהתמודדותו וכי בניגוד לרושם שנוצר, הוועדה נכנסת להליך מבלי שיש לה מועמד או מועמדת מועדפים.

ועדת האיתור צפויה להגיש להגיש לדירקטוריון בנק לאומי את רשימת המועמדים הפוטנציאלים עד אמצע פברואר.

עדכון ראשון: 8:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully