וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייבוי, האקר, נוכל: מי הוא מייסד מגה אפלוד?

דפנה מאור

22.1.2012 / 9:23

בשבוע שעבר נעצר קים דוטקום מייסד אתר שיתוף הקבוצים מגה אפלוד שהוגדר על ידי הרשויות "מיזם פשע מאורגן בינלאומי". על דמותו של דוטקום - המכוניות, הנכסים והנשים

קים דוטקום, המייסד והבעלים של אתר שיתוף הקבצים מגה-אפלוד (Megaupload), נעצר ביום שישי באוקלנד, ניו זילנד. Megaupload נסגר ביום חמישי בהוראת הרשויות בארה"ב, בשל היותו "מיזם פשע מאורגן בינלאומי שאחראי לפיראטיות מקוונת עולמית בהיקף עצום", לדברי משרד המשפטים האמריקאי.

התביעה טוענת כי מגה-אפלוד גרף 175 מיליון דולר בהכנסות מפעילותו הפלילית וגרם לנזק של חצי מיליארד דולר לבעלי קניין רוחני. האיש שעומד במרכז הפרשייה, דוטקום, לשעבר קים שמיץ, מעניין לא פחות מהסרטים שניתן היה להוריד מהאתר שלו.

קים דוטקום. Greg Bowker, AP
התביעה טוענת כי מגה-אפלוד גרף 175 מיליון דולר בהכנסות מפעילותו הפלילית וגרם לנזק של חצי מיליארד דולר לבעלי קניין רוחני. קים דוטקום, מימין, בבית המשפט/AP, Greg Bowker

דוטקום, גרמני בן 37, מוכר כאחד ההאקרים הידועים לשמצה בגרמניה. ב-15 השנים האחרונות הורשע בכמה פעמים בשל פריצה לאתרים, גניבת סודות מסחריים, מסחר על פי מידע פנים ומעילה. אם יורשע בסעיפי האישומים נגדו, הכוללים קנוניה לפשע מאורגן, הפרת זכויות יוצרים והלבנת כספים, הוא עלול לקבל עונש מאסר של עד 20 שנים.

דוטקום נעצר באחוזתו באוקלנד, העיר הגדולה ביותר באי הצפוני של ניו זילנד. עוד שלושה אנשים נעצרו בחשד דומה בניו זילנד. באופן אירוני, הקבוצה המפעילה את Megaupload מכונה מגה-קונספירסי (קנוניית ענק). עם מעצרם אמר דוטקום כי אין לו שום בעיה שהמעצר וההליכים המשפטיים יסוקרו באופן מלא, כולל צילום והסרטה, לאחר שהשופט שלפניו הובא רצה להטיל איפול על ההליכים.

דוטקום, שגובהו יותר מ-2 מטרים ומשקלו מוערך ב-140 ק"ג, ידוע כחובב בילויים, נשים ומרוצי רחוב. אחוזתו באוקלנד, כריסקו מנשן, לפי הערכות, היא הבית היקר ביותר בניו זילנד, בשווי 30 מיליון דולר. לדוטקום יש גם בתים בהונג קונג, ואזרחות גרמנית ופינית.

בזמן המעצר תפסו הרשויות נכסים בשווי 50 מיליון דולר, כולל שרתי מחשב, 11 מיליון דולר במזומן בחשבונות בנק, חפצי אמנות וציוד אלקטרוני. הם החרימו גם יותר מ-20 מכוניות בשווי של 6 מיליון דולר שנמצאו בבתיו השונים של דוטקום בניו זילנד, בהן 15 מרצדס-בנץ, רולס רויס פאנטום שנושאת את לוחית הרישוי GOD, מרצדס AMG עם לוחית HACKER ומכונית נוספת עם לוחית MAFIA.

שמיץ, קימבל ודוקטור איוול

דוטקום החל את הקריירה המפוקפקת שלו בשנות ה-90 כהאקר בגרמניה, עד שב-1998 נעצר והואשם בפריצות לאתרים של בנקים וחברות שירותי תשתיות, מהן גנב, לפי האישומים, עשרות אלפי דולרים. שמיץ, כפי שנקרא אז, הורשע וקיבל עונש מאסר על תנאי של שנתיים. במהלך השנים כינה את עצמו קימבל, קים טים ג'ים וסטור ודוקטור איוול (דוקטור רשע).

הוא סיפר ב-2001 לעיתון הגרמני "די ולט" כי ישב שלושה חודשים בכלא במינכן ב-1994 על פריצה למחשבי הפנטגון וצפייה בתצלומי לוויין בזמן אמת של ארמונותיו של סדאם חוסיין בתקופת מלחמת המפרץ ב-1991. באותו עשור הוא נגזר עליו מאסר על תנאי על גניבת כרטיסי טלפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קים דוטקום. Greg Bowker, AP
אחוזתו של דוטקום באוקלנד, כריסקו מנשן, לפי הערכות, היא הבית היקר ביותר בניו זילנד, בשווי 30 מיליון דולר/AP, Greg Bowker

לאחר הרשעתו הקים דוטקום חברת אבטחת מידע בשם דאטה פרוטקט. הוא מכר אותה ב-2000 במיליוני דולרים ושנה מאוחר יותר החברה קרסה. ב-2001 החל דוטקום לרכוש מניות של אתר קניות בשם Letsbuyit.com, שהיה על סף פשיטת רגל. הוא הודיע כי ישקיע עשרות מיליוני דולרים בחברה, ומניותיה זינקו. דוטקום מכר אז את חלקו בחברה ברווח של מיליונים, לפי הערכות.

הוא נמלט ממולדתו וב-2002 נתפס בתאילנד והוסגר לגרמניה, שם הואשם במסחר על פי מידע פנים. הוא ישב במעצר במשך חמישה חודשים ולאחר מכן הורשע ושוב נגזר עליו עונש מאסר על תנאי. השקעה נוספת הגיעה חודשים ספורים לאחר מכן, כשהואשם במעילה.

שכר של 42 מיליון דולר ב-2012

ב-2005 הקים דוטקום את Megaupload, שנועד לשמש כמקום אחסון לשיתוף קבצים בין גולשים באינטרנט. במהרה נהפך האתר לאחד המובילים בתחום ההורדות הבלתי-חוקיות. האתר איפשר להוריד קבצים בחינם, ואולם תמורת דמי מנוי של כ-10 דולרים לחודש אפשר היה להוריד בקצבים גבוהים הרבה יותר. ל-Megaupload היו אתרים אחים - MegaVideo MegaLive ,MegaPix, ו-MegaPorn.

קים דוטקום. reg Bowker, AP
הוחרמו יותר מ-20 מכוניות/AP, reg Bowker

דוטקום נהפך לאחד האנשים השנואים ביותר בתעשיית הסרטים, שסבלה מההפצה המהירה והחינמית של תוצריה באינטרנט. ההצלחה איפשרה לדוטקום להרחיב את אוסף המכוניות שלו, שבהן השתמש למרוצי רחוב. הוא השתתף במרוצי ראלי באירופה והעלה לאינטרנט סרטים ותצלומים שלו משתכשך באמבטיות שיש עם נשים בביקיני. חלק מהתמונות הופיעו באתר Kimble של דוטקום עצמו, ואולם האתר הורד מהרשת והתצלומים נשמרו לטובת כתבת תחקיר על דוטקום שערכה תחנת טלוויזיה במדינה. הכתבה שודרה ב-2010 כשדוטקום רכש את אחוזתו בניו זילנד ועורר חששות בשל עברו המפוקפק. בריאיון ביוטיוב אמר דוטקום כי כל השמועות סביבו נובעות מהנטייה הגרמנית לקנא בהצלחה.

תפקידו של דוטקום ב-Megaupload לא היה ידוע. ב-2009 הכחיש דובר החברה שיש קשר בין דוטקום לבין Megaupload, ואולם ב-2011, בעקבות תביעה של 10 Perfect, חברת הפקות פורנו, הודה הדובר כי דוטקום הוא בין מנהיגי החברה. לפי כתב האישום נגד דוטקום ובכירי Megaupload, השתכר דוטקום 42 מיליון דולר ב-2012. מתיאס אוטמן, סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, השתכר 9 מיליון דולר ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully