וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים תתמוך בחוק פיקוח על "תספורות"

צבי זרחיה

22.1.2012 / 15:35

לפי הצעת החוק שהגישו ח"כ זהבה גלאון וח"כ יצחק וקנין בית המשפט יחוייב לפקח על כל הסדר חוב הכולל תספורת של 10% ומעלה. "סוף להסדרי המיליארדים של הטייקונים"

ועדת השרים לחקיקה החליטה בצהריים לתמוך ב"חוק התספורות" של ח"כ זהבה גלאון (מרצ) ויצחק וקנין (ש"ס), שמחייב פיקוח בית משפט על כל הסדר חוב הכולל תספורת בגובה של 10% מהחוב ומעלה. הצעת החוק תועלה ביום ד' הקרוב להצבעה בקריאה הטרומית במליאת הכנסת.

ח"כ גלאון אמרה כי "התמיכה בהצעת החוק התקדימית של ח"כ וקנין ושלי משמעותה סוף להסדרי המיליארדים של הטייקונים על חשבון החוסכים". ההצעה קובעת עוד שאישור הסדרי חוב כאלה יעשה בפיקוח הנאמן, ויאושר בתיאום עם הממונה על שוק ההון ורשות ניירות ערך.

גלאון הוסיפה כי "הצבעה בעד החוק משמעותה סוף להונאה הממוסדת של החוסכים לפנסיה על ידי בעלי ההון במשק. האישור הסיטונאי של הסדרי חוב, בתקופה בה המשק הישראלי דווקא נהנה מצמיחה מחודשת, מלמדת עד כמה השוק פרוץ, ושופכת אור על הכשלים בייצוג האינטרס הציבורי על ידי המוסדיים. המצב הקיים מחייב החלת פיקוח של גוף אובייקטיבי שאינו נגוע בניגוד אינטרסים, כדי לבחון את סבירות הסדרי החוב המוצעים. לכן אנו מציעים חובת מינוי נאמן מטעם בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully