וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל המשרדים התנגדו: לא תוקם רשות מזון לאומית

אורה קורן

22.1.2012 / 16:17

לטענת חלק ממשרדי הממשלה ההצעה להקמת הרשות היא "פופוליסטית ולא מגובשת מספיק ונועדה לעלות על גל המחאה". "קיימת ועדת מזון שאמורה לפקח על הנעשה בתחום המזון"

ההצעה להקמת רשות מזון לאומית, שהועלתה היום לוועדת שרים לחקיקה, נדחתה. כך מסרו מקורבים למגעים. לדבריהם, כל משרדי הממשלה התנגדו להצעה. חלקם טענו שהיא פופוליסטית ולא מגובשת מספיק ונועדה לעלות על גל המחאה נגד יוקר המחיה.

גורמים ממשלתיים ציינו, כי קיימת ועדת מזון שאמורה לפקח על הנעשה בתחום המזון בארץ ולתאם בין המשרדים המעורבים. במשרד החקלאות תומכים בהקמת רשות שתפקח על מזון מעובד (תעשייתי) כנהוג בחו"ל, אך לא על מזון חקלאי טרי. משרד החקלאות היה מהמתנגדים העיקריים להצעה, שאמורה היתה להפקיע מידיו סמכויות בתחום תכנון, ניהול ופיקוח על מזון טרי.

את ההצעה יזמה בפעם השניה גלית אבישי, מנכ"לית ארגון אמון הציבור, והגיש ח"כ חיים כץ, ראש ועדת עבודה, הרווחה והבריאות, בתמיכת כל חבריה. היוזמה הקודמת להעביר הצעה דומה בממשלה היתה בנובמבר 2010.

כיום, מרוכזות סמכויות לקביעת מדיניות, ביצוע ופיקוח בין משרדי הבריאות, החקלאות, הפנים, המשפטים והתמ"ת. על פי ההצעה, תוקם רשות אחת שתרכז את כל הקשור במדיניות מזון, ותקבע מדיניות שתפקח עליה משלב הגידול, היצור והמכירה. לדברי אבישי, בראש הרשות יעמוד משרד הבריאות. ההצעה מבוססת על מחקר שערכה על המקובל בעולם בתחום התמודדות עם משברי מזון, דוגמת הפרה המשוגעת באירופה. המחקר הוצג לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת.

"כשהצגנו את המחקר בוועדת הבריאות, היתה התנגדות עזה בעיקר ממשרדי הבריאות, החקלאות והפנים - שטענו שהכל בסדר ולא צריך שינוי דרמטי, אלא תיקונים בשוליים", אמרה אבישי.

היא הוסיפה כי: "בשבוע שעבר הבהרנו למשרד הבריאות, שהוא יהיה אחראי על התחום וכל סמכויות הפיקוח יעברו אליו. ועדיין לא ברור לי מה תהיה עמדתו. דיברתי גם עם אגף תקציבים והבהרתי, שלא מדובר בתוספת תקציב, אלא בהסטת תקציבים ממשרדים שונים ואולי אפילו ביעילות שתצמצם תקציבים".

  • עוד באותו נושא:
  • חיים כץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully